Entrevista a Gerard Jurnet

En Gerard Jurnet és professor d’Educació Física de l’INS El Pedró des de fa dos cursos. Hem vist a Wikiloc que li agrada fer algunes rutes, i observem que té perfil a les xarxes socials Instagram, Facebook i Twitter.  Amb aquestes preguntes esperem conèixer-lo una mica més.

• Gerard, quants anys portes al nostre institut?

Aquest és el segon curs. Hi vaig ser l’any passat, i aquest és el segon.

• T’agrada? Per què?

Sí, m’agrada prou. L’ambient entre els professors és molt bo, molt agradable i, la veritat, anar a treballar en un lloc amb bons companys de feina és important. I els alumnes… hi ha de tot, hi ha alumnes amb qui et fas més i n’hi ha amb qui t’hi fas menys. Per exemple, l’any passat vam poder fer activitats fora de l’horari escolar, com el volei platja i l’esquí, i aquestes coses sempre ajuden. Em queda molt lluny de casa, però això ho compensa.

• Quants professors feu classe d’Educació física?

D’Educació física som tres professors: en (Josep Lluís) Sastre, l’Iu i jo.

• Tens bona relació amb els teus companys?

Amb els companys ens ajudem molt. En Sastre és una persona que coneix moltes coses del poble, i s’assabenta de moltes coses, i això és una ajuda, perquè ens dóna molta informació. I també té molta experiència i m’ha ensenyat molt. I l’Iu és nou. He tingut poques hores amb ell, és a dir, hem coincidit poc, però bé, molt bé, és molt agradable.

• Feu activitats junts fora del centre?

Amb els companys de departament no, però amb la Jenny Triviño de Llatí vaig cada dimarts a escalar. Ens n’anem d’aquí, dinem i anem a escalar a Ullà i, el cap de setmana, també marxem algun dia a esquiar. És una noia a qui li agrada molt la muntanya, com a mi, i això m’agrada molt. A l’Albert Texidor, de Català, també li agrada molt anar a córrer per la muntanya, i els dilluns anem a fer una ruta fins que es fa de nit. Normalment faig activitats amb ells, però a vegades fem alguna sortida a la neu i en Javi Roman s’hi apunta.

• Què fas en el teu temps lliure? Quin és el teu esport preferit?

En el meu temps lliure, si tinc hores de llum, vaig a la muntanya o faig alguna activitat semblant i, quan no hi puc anar, llegeixo. M’agrada molt llegir i viatjar.

• Què en penses de la moda per la muntanya a partir de persones com en Kilian Jurnet?

Penso que els esportistes d’avui dia que surten a muntanya sempre porten tot el material nou, perquè si no, no són bons, però. I, per exemple, en Kilian sempre porta el mínim de material que li fa falta.

Moltes gràcies per aquests minuts.