Trobada de Clubs de lectura de secundària de l’Alt Empordà

El passat dimecres 15 de maig els membres del club de lectura de l’INS El Pedró vam assistir a la trobada de Clubs de lectura d’instituts de l’Alt Empordà que va tenir lloc a l’espai cultural La Cate de Figueres.

En aquesta ocasió, l’escriptora convidada va ser Sònia Fernández-Vidal, investigadora, divulgadora científica i autora de novel·les com La porta dels tres panys Quàntic Love. En una conferència d’allò més entretinguda, Fernández-Vidal va apropar conceptes de la física quàntica que sovint són complexos o abstractes. Seguidament es va obrir un torn de preguntes sobre el procés d’escriptura i altres curiositats, ja que tots els instituts participants havíem llegit alguna de les seves obres.

Per acabar, ens vam dirigir al Parc Bosc, on en grupets d’alumnes de diferents instituts vam poder intercanviar l’experiència lectora de les novel·les llegides durant el curs.

En aquesta quarta edició de l’activitat, organitzada pel Grup de treball de clubs de lectura de secundària de l’Alt Empordà, han participat 250 alumnes de 10 centres de la comarca, que són els instituts següents: Cap de Creus de Cadaqués, Illa de Rodes de Roses, INS de Llançà, Olivar Gran, Cendrassos, Narcís Monturiol i Ramon Muntaner de Figueres, INS d’Empuriabrava, INS de Vilafant i el nostre.

Considerem que ha estat una trobada molt profitosa que ha aconseguit convertir en col·lectiva una activitat sovint molt solitària com és la lectura.