Alumnes que poden presentar-s’hi
Els alumnes han de complir els dos requisits següents per poder presentar-se a aquesta prova l’any 2025:
1. Tenir almenys 18 anys o complir-los dins de l’any 2025. L’edat requerida es podrà rebaixar fins als setze anys sempre que l’alumne o alumna compleixi alguna de les condicions següents:
– Tenir un contracte laboral que l’impedeixi assistir al centre en règim ordinari.
– Trobar-se en procés d’obtenció d’un permís de treball.
– Ser esportista d’alt rendiment. En aquest cas, caldrà presentar una certificació del Consell Català de l’Esport que acrediti que aquests esportistes figuren en el programa de tecnificació (ARC) de la federació catalana corresponent.
– Tenir un expedient d’homologació obert d’estudis estrangers al títol de GESO.
2. Haver finalitzat l’ESO l’any 2023 o 2024 sense haver obtingut el títol o haver finalitzat l’equivalent del quart curs de l’educació secundària obligatòria en un sistema educatiu estranger amb matèries amb avaluació negativa en cursos anteriors.
De manera excepcional, també s’hi poden acollir alumnes amb informe de reconeixement de necessitats educatives especials, emès per l’equip d’assessorament psicopedagògic (EAP), per als quals es va elaborar un pla de suport individualitzat durant el període comprès entre els cursos 2017-2018 i 2022-2023.
D’altra banda, els alumnes que estan matriculats en ensenyaments d’adults o a l’Institut Obert de Catalunya hi poden concórrer, sempre que compleixin els requisits abans esmentats.
Trobareu més informació a CliC
Continguts de les proves i horaris de les proves (veure enllaç):
Horaris


