Què estem llegint? (4t d’ESO)

A 4t d’ESO hem començat el curs amb una lectura potent: Mentida, de la multiguardonada escriptora catalana Care Santos. Aquesta lectura ens acosta a temes seriosos i sovint amagats que els i les alumnes afronten amb maduresa: els centres penitenciaris de menors, el frau i l’engany a les xarxes socials, el paper dels pares i la responsabilitat dels adults, els conflictes d’una adolescent perdudament enamorada d’un desconegut…

L’alumnat s’hi ha enganxat, perquè l’obra està narrada en forma de thriller trepidant, i l’estan valorant molt positivament:

És un lectura molt adequada per a adolescents. (Albert)

És un llibre que ens toca directament, tant en l’aspecte de l’enamorament i que només pensis en aquella persona, com en l’aspecte de les xarxes socials i les relacions que poden originar. (Zuhaa)

La història és molt interessant i et venen ganes de llegir i saber com continua. (Pau)

És entretingut i emocionant. (Iñaki)

És un llibre que si no fos obligatori també me l’acabaria llegint tot. (Aniol)

Els capítols són amens i ràpids de llegir. (Pau)

La història planteja coses que ens podrien passar a qualsevol de nosaltres. (Mauro)

No m’agrada gens el llibre, trobo que llegir-lo és una pèrdua de temps… És MENTIDA!, el llibre està molt bé , potser el millor de tots el que hem llegit de Català. (Roger)