Projecte Enigma: d’Alan Turing a l’Escape room

Alan Turing va ser un eminent matemàtic que va aconseguir desxifrar els missatges secrets amb què es comunicaven els nazis a la 2a Guerra Mundial; Agatha Christie, l’escriptora de novel·les detectivesques més llegida del món. Què tenen en comú Alan Turing i Agatha Christie? A tots dos els uneix l’afany per desvelar un misteri, per descobrir un secret important, per resoldre un enigma. Hi ha un plaer indescriptible en el fet de trobar, en l’acte de descobrir, que ens fa cridar, com Arquimedes, “Eureka!”.

En aquest projecte que hem titulat “Enigma” l’alumnat té l’oportunitat d’establir connexions entre aspectes diversos d’una mateixa experiència: l’eufòria que experimentem quan resolem un enigma, un problema, un misteri o, d’altra banda, quan el mantenim en secret (gràcies a la ciència de la criptografia).

Una de les moltes activitats, però potser la més esperada pels alumnes, serà participar en un Escape room (principis d’abril).

Us convidem a conèixer més a fons el projecte en la pàgina web.