Ja ens hem inscrit al XV Certamen de Lectura en veu alta

Els grups de 2n i 4t d’ESO ja ens hem inscrit al XV Certamen de lectura en veu alta que organitza la Fundació Enciclopèdia Catalana i que hi poden participar alumnes de tot Catalunya. En aquest enllaç podreu veure un vídeo de la darrera edició del Certamen.

L’alumnat treballarà a l’aula una tria de lectures, no pas com una activitat individual, sinó col·lectiva, en què els alumnes s’escolten i s’avaluen entre ells.

La lectura en veu alta permet desenvolupar elements expressius, com el to de veu, l’entonació, la mirada o el ritme. Llegir en veu alta, poder-ho fer de manera fluïda, i parlar són habilitats que estan estretament lligades.

Recordem que dedicar un temps regularment a la lectura millora la capacitat d’atenció i de comprensió, així com la capacitat de retenir els coneixements (memòria). També és una pràctica que permet que s’hi impliquin les famílies: llegir en veu alta a casa pot ser una bona manera de llegir i compartir. En aquest vídeo podeu trobar propostes pràctiques i consells per aconseguir una bona lectura en veu alta.