La Diada del Llibre i la Rosa a l’Institut La Mallola

L’Institut La Mallola ha estat el marc d’una celebració vibrant i plena de cultura: la Diada del Llibre i la Rosa. Alumnat, professorat i personal de tota la comunitat educativa s’han unit per celebrar aquesta jornada especial amb una gamma d’activitats que han engrandit el valor de la lectura, la creativitat i la diversitat cultural.

Un dels moments més divertits de la jornada ha estat la gimcana al pati organitzada pel professorat, en la qual els cursos de l’ESO han demostrat el seu enginy i habilitats resolent reptes relacionats amb la literatura i la llengua. Aquesta activitat no només ha posat a prova els coneixements dels estudiants, sinó que també ha fomentat el treball en equip i la cooperació entre els diferents cursos.

A més, la cerimònia d’entrega de premis ha estat el punt culminant del dia, amb la participació tant dels estudiants de l’ESO com del Batxillerat. En aquest acte, s’ha reconegut l’esforç i la dedicació dels alumnes premiats en les categories de català i castellà. Cada premiat ha rebut, com a símbol del seu èxit, un llibre i una rosa, representant la riquesa de la paraula escrita i la bellesa de la naturalesa.

Aquesta cerimònia no només ha premiat els resultats acadèmics, sinó que també ha posat en relleu la importància de la cultura i la creativitat en la formació integral dels estudiants. En un món cada vegada més digitalitzat, és fonamental recordar i valorar el paper fonamental de la lectura i l’escriptura en el desenvolupament personal i social.

Durant la cerimònia, l’alumnat e la matèria Arts Escèniques de 4t d’ESO ha tingut un paper molt important, ja que han estat responsables de la presentació de l’acte, han recitat diferents poemes en anglès, català i castellà i ens han sorprès amb una fantàstica representació de la llegenda de Sant Jordi.

La Diada del Llibre i la Rosa a l’Institut La Mallola no només ha estat una celebració puntual, sinó un recordatori constant de la importància de la cultura i la literatura en la nostra vida quotidiana. És a través de la paraula escrita i la diversitat d’idees que construïm ponts entre les persones i enriquim el nostre món.

Aquests han estat els i les premiades:
– Per la categoria de català: Lucía Mallasén Monclús (1rESOA), Dídac Hernández López (1rESOB), Ingrid Morancho Sauras (1rESOC), Lucía Sánchez Sánchez (1rESOD), Ona Estaregui Mendía (1rESOE), Oriol Eraus Roda (2nESOA), Nahia Barraa Sànchez (2nESOB), Paulina Martínez Burgos (2nESOC), Paula Prior Campos (2nESOD), Ainhara Montalvo Velásquez (2nESOE), Iria Lara Bucellari (3rESOA), Minerva Montfort Vallverdú (3rESOB), Júlia Pérez Moreno (3rESOC), Eliot Pérez García-Plata (3rESOD), Aina Quirós (ex aequo) i Elena Ortiz (ex aequo) (4tESOA), Noa Escudero (4tESOB), Maria Angosto Fernández (4tESOC), Sandra Mariño Quesada (4tESOD), Sandra Aguilar Céspedes (4tESOE), Víctor Aguilar (1r Batx A), Rocío Prior (1r BAtx B), Laura Revuelto (1r Batx C), Aitana Pérez Borrell i Paula Ramos Martín (2n Batx A).

– Per la categoria d’Aula d’acollida: Anthony Montes, Daniela Somoza, José Julio Murillo i Adrián Martínez.

– Per la categoria de castellà: Jia Zhao (1rESOA), Mª José Ballesteros Moreno (1rESOB), Lucía Martos Planell (1rESOC), Candela Lozoya (1rESOD), Lucía Cabrero (1rESOE), Nerea Ghazal (2nESOA), Isabella Galindo (2nESOB), Júlia Morata (2nESOC), Iván Giménez (2nESOD), Noa Grande (2nESOE), Raquel García Castro (3rESOA), Joel Raich Domínguez (3rESOB), Leire Sánchez Álvarez (3rESOC), Osama El Zakri (3rESOD), Adrián Martínez (4tESOA), Ariadna Ayelo (4tESOB), Rubén Cartoixa (4tESOC), Laia Casanova (4tESOD), Helena Moreno (4tESOE), Rubén Frutos (1r Batx A), Lucía Ribas (1r Batx C), Héctor Bernal (2nBatx A), José Antonio Reyes (2n Batx B).