Diagnosi

A l’institut La Mallola vam realitzar la diagnosi de l’EDC a partir de l’enquesta SELFIE (“reflexió personal sobre un aprenentatge efectiu mitjançant el foment de la innovació a través de tecnologies educatives”, per les sigles en anglès). SELFIE és una eina gratuïta dissenyada per ajudar als centres educatius a integrar les tecnologies digitals a l’ensenyament, l’aprenentatge i l’avaluació. Té una base sòlida d’investigació i s’ha desenvolupat a partir del marc de la Comissió Europea relatiu a la promoció de l’aprenentatge en l’era digital a les institucions educatives.

SELFIE recull, de forma anònima, les opinions de l’alumnat, el professorat i l’equip directiu sobre la manera com es fan servir les tecnologies al centre educatiu. Per fer-ho, es fan servir afirmacions i preguntes breus amb una escala simple de l’1 al 5 per respondre. A partir de la informació recollida mitjançant aquestes preguntes, l’eina genera un informe, com si fos una instantània (una autofoto) dels punts forts i febles del centre educatiu a l’hora de fer servir les tecnologies.

L’enquesta es va passar entre alumnat, professorat i equip directiu l’octubre de 2022 i de l’anàlisi dels resultats n’hem extret les següents conclusions:

Punts forts detectats

• A3: Noves modalitats d’ensenyament