L’institut La Mallola és un institut d’educació secundària ubicat a Esplugues de Llobregat. El seu nom, La Mallola, ve donat de la zona on està situat l’institut. Un “mallol” és una zona de cultiu de vinyes petites i joves.
L’Institut va començar el curs 1984-1985 amb el nom Esplugues II com una extensió de l’Institut Joanot Martorell. Aleshores ocupava un edifici i uns barracons propietat de l’escola Garbí situats al darrera de l’institut Joanot Martorell.
Va començar amb 10 grups de primer de BUP i durant dos cursos tot el professorat va ser interí o en comissió de serveis. El curs 1986-1987 hi va haver concurs de trasllats i la plantilla de l’institut es va consolidar.
Durant el segon trimestre del curs 1990-1991 es va fer el trasllat de l’institut al nou edifici on es troba en la actualitat. Encara que la zona està urbanitzada, tenim el privilegi d’estar rodejats d’un parc i de zones verdes.
Actualment comptem amb 56 professors, i uns 560 alumnes
Trets d’identitat
Som un centre públic i laic, d’ESO i Batxillerat, obert i integrador, que proporciona una educació de qualitat, en un entorn pedagògic innovador i col·laboratiu, desenvolupant una cultura basada en la pau i en l’esforç.
La missió del centre és:
- Educar i formar en els diferents nivells educatius per complir els objectius de cada etapa per tal que el nostre alumnat siguin ciutadans responsables, solidaris, respectuosos amb els altres i amb l’entorn i competents en les habilitats socials i personals, cosa que els permetrà incorporar-se a la societat actual.
- Preparar persones per contribuir a la millora de la societat a partir de la capacitació en actituds, valors, coneixements i habilitats del nostre alumnat, en l’exercici de la llibertat, la creativitat, la responsabilitat, la democràcia i el respecte cap a un mateix, cap als altres i cap a l’entorn.
- Obtenir un alt rendiment acadèmic del nostre alumnat adaptant la metodologia educativa a les noves condicions de la societat.
- Formar ciutadans autònoms i emprenedors, d’esperit crític, responsables i compromesos amb el món en el que vivim.
- Utilitzar les noves tecnologies com a estratègia per vertebrar i personalitzar tot el procés d’ensenyament i aprenentatge.
Visió
Volem arribar a ser un institut públic de referència capaç de:
- Conformar una oferta de qualitat basada en un model educatiu enfocat a aconseguir l’èxit del nostre alumnat en un entorn pedagògic innovador, obert al canvi i al món, capaç d’articular dues exigències: educació i aprenentatge.
- Afavorir la plena integració de l’alumnat nouvingut dins del centre i de la societat.
- Fomentar l’ús social i cultural de la llengua catalana dins dels estaments de la comunitat educativa.
- Tenir una estructura organitzativa on els diferents col·lectius puguin expressar les seves opinions i participar activament en el projectes de centre.
- Ser capaços d’adaptar-nos als canvis i ser receptius a noves propostes i possibilitats d’innovació i millora.
- Tenir un equip de professionals il·lusionats i formats per portar a terme el nostre projecte educatiu.
- Educar la sensibilitat potenciant les àrees d’expressió musical i artística.
- Fomentar l’ús de les llengües estrangeres.
Els nostres valors:
- En el nostre model educatiu el protagonista és l’alumnat i la nostra tasca és la de promoure el seu coneixement, assessorar les famílies i, finalment, analitzar i avaluar, des d’una perspectiva psicopedagògica els recursos didàctics que utilitzem amb dos únics objectius: reeixir en un procés d’aprenentatge exitós i preparar al nostre alumnat per al món i si és possible per l’èxit acadèmic i professional.
-
- Amb grups d’aprenentatge reduïts on oferim una atenció més individualitzada al nostre alumnat.
- Oferim un entorn que fomenta l’autoestima del nostre alumnat i una convivència basada en el diàleg amb tota la comunitat educativa.
- Mitjançant el treball cooperatiu sota el lema d’aprendre junts per viure junts.
- Amb estratègies metodològiques innovadores basades en la Teoria de les Intel·ligències Múltiples. Potenciem els punts forts del nostre alumnat i treballem els febles.
- Mitjançant un entorn inclusiu respectant els diferents ritmes d’aprenentatge del nostre alumnat.
- Amb un ampli ventall d’oferta d’extraescolars que ens permet personalitzar i adaptar a cada alumne/a la nostra oferta educativa.
- Amb les activitats festives que realitzem per promoure un bon clima de centre i la cohesió entre l’alumnat i professorat: Festival de Nadal, Festival de Final de Curs, Festival de Final d’Etapa i Diada de Sant Jordi.
- Pensem que l’educació és una tasca col·lectiva: de les famílies, dels centres educatius, del professorat, de l’alumnat, de l’Administració i de tota la societat en conjunt. Per això, creiem que és necessari que les diferents mirades interactuïn per aconseguir entre tots l’escola que volem.
-
- Treballem en xarxa amb tots els agents educatius que incideixen en l’aprenentatge del nostre alumnat per assolir l’èxit acadèmic.
- Promovem la participació activa de les famílies. Les famílies tenen la porta oberta al nostre institut a través de:
- les reunions de tutoria grupals i individuals.
- les reunions del Consell de Participació on l’Equip Directiu escolta i dóna resposta als dubtes que es puguin plantejar.
- l’AFA, que participa activament en els projectes que portem a terme i en actes festius.
- l’Escola de Pares
- una Plataforma educativa que ens permet tenir un contacte directe amb les famílies i tenir-los informats en tot moment de l’evolució acadèmica i personal del seu fill/a.
- Treballem en un entorn pedagògic innovador, obert al canvi i al món
- Utilitzem metodologies interactives, que són també les mateixes que trobaran a la Universitat i els prepararan també per a l’aprenentatge al llarg de tota la vida basades en les Noves Tecnologies que ens permeten personalitzar la nostra tasca educativa i fomentar la implicació de les famílies.
- Promovem l’aprenentatge competencial de les llengües estrangeres, anglès i alemany, per formar futurs ciutadans capaços de desenvolupar la seva activitat professional a nivell internacional.
- Impartim l’anglès com a llengua curricular i l’oferim com matèria optativa al llarg de l’ESO.
- Impartim l’ alemany com a segona llengua.
- Mitjançant Projectes de Centre com l’intercanvi amb Ahrensburg o els viatges a Londres i Roma, Dublin obrim la possibilitat al nostre alumnat de conèixer noves cultures i treballar amb nois i noies d’altres països.
Pensem que gent petita, en llocs molt petits, fent coses petites poden canviar el món.
- Participem en projectes comunitaris desenvolupant una cultura solidària amb els més desfavorits. Mitjançant Projectes com el de Records Vius, amb col·laboració del Sociosanitari de Sant Joan de Déu.
- Mitjançant activitats promogudes per l’Ajuntament fent partícip al nostre alumnat de les decisions del municipi.
Els objectius prioritaris del sistema educatiu català són l’èxit escolar i l’excel·lència educativa, mitjançant el desenvolupament màxim de les capacitats de tots i cadascun dels alumnes com a principi fonamental de l’equitat i garantia, alhora, de la cohesió social.
On som
Instal·lacions
Consell escolar
Organigrama
Projecte educatiu (PEC)
Normes (NOFC)
Calendari del curs