Auf wiedersehen, Marla!

Durant aquest primer trimestre hem tingut una alumna d’intercanvi des d’alemania, la Marla. La Marla ha estat atenent les classes de 4tC, i la seva tutora, la Lola Macias l’ha estat ajudant i guiant. La Marla s’ha fet un lloc molt especial entre tots nosaltres i ha conseguit que mai oblidem la seva alegria i gran inniciativa a les classes d’arts escèniques. La veritat és que ja l’enyorem i tenim moltes ganes que ens faci una visita.

Abans de marxar ens va fer un petit text d’acomiadament, valorant com ha estat la seva experiència. Aquí us el deixem en anglès i traduit al català.

Dear Mallola,

I will leave soon.Thanks for the amazing experience. I learned a lot here. In this letter I will write down my journey. The first day I came here I was so excited. The principal intreduced me to Alex and Lola. They showed me around and in the first break Ariana, Emma, Lydia and Jana had shown me the school. In the classes Alex told me how everything works, but in the first two weeks I felt really lonely during the breaks.

Everyone was in their friendgroups and obviously talking spanish. It was hard for me to fit in. I was hiding in the bathroom or talking with some teachers. Even though a few kids asked me if I wanted to hang out with them I was too scared to say yes, because I thought they might get annoyed of me, cause I didn’t really know spanish. One day I just asked Manar if I could stay with her during the breaks. She said yes, even though she could hardly speak english. We communicated in every possible way. She introduced me to her friends.

In theaterclass I met Yurith. She helped me when I had pain in my head, so we started to talk. She understood how I felt, because she had been on an exchange program too. Thanks to her and Manar I met many friends. I am so grateful for my best friends Manar, Yurith and Alex, ofcourse also for all my other friends. One time I had been punished and I had to go to school in the evening, but I had so much fun there, because of my dear friends. I am lucky that I got into the class 4c. Everyone is so nice, even though the start was a bit rough and I had a bit of trouble fitting in. My tutor Lola really supported me and helped me whenever I needed it.

La Mallola is so different compared to my school in Germany. In la Mallola everyone is open, funny and loud, but my school in Germany is very strict and boring. I will miss the little fights between the teachers and the students. The school days are longer than in Germany, but they are so much more fun. I will really miss everyone. It was the best experience of my life, although at first I wanted to go back home. I will come back one day and visit you. Thank you Mallola for this amazing memory.

Marla

traducció al Català

Estimada Mallola,

Aviat marxaré. Gràcies per una experiència fantàstica. He après moltíssim aquí. En aquesta carta explicaré com a estat aquest viatge. El primer dia que vaig venir al centre estava molt emocionada. La directora em va presentar a la Lola i a l’Alex. Em van portar amb ells i ensenyant-me coses i, al primer pati, l’Ariadna, l’Emma, la Lydia i la Jana em van ensenyar el centre. A les classes, l’Alex em va explicar com funcionava tot, però durant les primeres dues setmanes em vaig sentir molt sola durant els patis.

Tothom tenia el seu grup d’amics i, òbviament, tothom parlava castellà. Em va costar encaixar. M’amagava al lavabo o parlava amb el professorat. Tot i que alguns nois i noies em preguntaven si volia passar l’estona amb ells, estava massa espantada per dir que sí. Pensava que es cansarien de mi, ja que jo no parlava castellà. Un dia li vaig demanar a la Manar si podia quedar-me amb ella durant els patis. Em va dir que si, tot i que no parla massa anglès. Ens comunicàvem de qualsevol manera que podíem. Em va presentar les seves amigues i amics.

A les classes de teatre vaig conèixer a la Yurith. Em va ajudar un cop que tenia mal de cap i això va fer que ens poséssim a parlar. Ella entenia com em sentia perquè també havia participat d’un programa d’intercanvi. Gràcies a la Manar i a la Yurith vaig conèixer moltes més amistats. Em sento molt agraïda als meus millors amics, la Manar, la Yurith i l’Alex. I també, és clar, a la resta dels meus amics. Un cop em van castigar i vaig haver d’anar a l’escola a la tarda. Tot i això, m’ho vaig passar molt bé gràcies al fet que hi eren els meus amics. Tinc molta sort que em va tocar la classe de 4 ESO C. Tothom és molt agradable, tot i que el començament va ser complicat i vaig tenir una mica de problemes per encaixar. La meva tutora, Lola, em va recolzar molt i em va ajudar sempre que ho vaig necessitar.

La Mallola és molt diferent en comparació al meu institut d’Alamània. A La Mallola tothom és molt obert, divertit i extravertit. Al meu institut, però, tothom és molt estricte i avorrit. Trobaré a faltar les petites discussions entre alumnat i professorat. Les hores de permanència al centre són més que a Alamània però també són molt més divertides. Trobaré molt a faltar a tothom. Ha estat la millor experiència de la meva vida, tot i que al principi només volia tornar a casa. Tornaré per visitar-vos!

Gràcies, La Mallola, per aquests fantàstics records que m’enporto.

Marla