Lliga de debat de la Xarxa Vives

Aquest curs l’Institut La Mallola participa per primer cop en la LLiga de debat de la Xarxa Vives. La fase local ha tingut lloc a diverses universitats de Catalunya i del País Valencià els passats 16 i 17 de febrer. A nosaltres ens va tocar la Universitat Abat Oliba CEU, de Barcelona. L’equip participant està format per alumnes de 1r de Batxillerat de la matèria optativa “Problemàtiques Socials”, al càrrec de la docent Cristina Abasolo, del departament de Socials. La Cristina ha aprofitat la matèria per treballar a fons la pregunta de la lliga de debat: És la IA una amenaça per a la humanitat?. Ho ha fet a través de la creació de nous materials d’aprenentatge i una sortida al CCCB a veure l’exposició “IA: Intel.ligència Artificial”. A més, a les classes s’han fet diverses dinàmiques de debat per intentar captar l’interès de l’alumnat i valorar les seves dots oratòries. De tot aquest treball va sortir el nostre equip: Lisa Luque, Lucía Ribas, Genís Mañé, Marcos Cobos i I.R. Un equip pioner de valents i valentes que s’hi van dedicar en cos i ànima a defensar el nostre institut.

Vam poder participar en 3 debats, dels qual van guanyar 2. Això ens va donar el pas a la semifinal de la fase local contra l’Institut del Teatre. La competició té un nivell molt alt, amb un grau de formalitat molt impactant, un reglament de debat concret i estricte i a més, la majoria d’equips participants ja tenien experiència de participació. Si més no, el nostre equip no va defallir en cap moment, va ser incansable en la seva entrega i després de cada debat, aprofitava cada minut per a millorar els seus arguments.

Tot i que vam ser eliminats en la semifinal, estem molt orgullosos del paper fet per l’equip, que van ser exemplars en tot moment en l’ajuda mútua, el sentit de la responsabilitat, però també de l’humor i com a representants de l’escola pública. Per tot això, molta felicitats, valents! Ja heu fet història al vostre institut!