La realitat a debat. Visitem la UAB

Una vintena d’alumnes de 3r i 4t d’ESO així com de 1r de Batxillerat van participar, la setmana passada, en les jornades «Descobrint el Debat la UAB», una activitat organitzada per l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) en col·laboració amb el Grup d’Argumentació i Debat de la Facultat de Dret. L’activitat té com a objectiu millorar l’expressió oral i acostar l’alumnat al món de l’argumentació a partir de la improvisació: es discuteixen temes d’actualitat, propers a la seva edat, i es disposa d’un temps molt escàs per preparar les intervencions. A més a més, un debat d’aquest tipus, inspirat en el model parlamentari britànic, permet aprendre a ordenar i a expressar les opinions pròpies, però, també, a escoltar les contràries, ja que els papers a representar i les posicions a favor i en contra se sortegen uns minuts abans. Volem felicitar el nostre alumnat per la seva puntualitat i seriositat, així com pel rigor i la maduresa que vam demostrar en la preparació dels debats!