Visita al Parlament i la Borsa

Els alumnes de segon curs del Cicle Mitjà d’Activitats Comercials van visitar el Parlament de Catalunya acompanyats de la diputada del PSC Il·lustre Senyora Alicia Romero. Durant la visita al hemicicle van tenir l’oportunitat de realitzar preguntes a la diputada sobre les tasques diàries dels diputats, la conciliació de les tasques politiques  amb la vida familiar, i d’altres aspectes més d’actualitat política que van ser tractats al llarg de trobada.

Durant la visita guiada es va explicar la història de l’òrgan legislatiu i la idiosincràsia de l’edifici, antic arsenal de la Ciutadella, que posteriorment va ser Palau Reial. Es van recórrer diferents estàncies pujant per l’escala d’honor, seguint pel Saló dels Canelobres i la Sala de Grups, que conformen les dues sales dels passos perduts.

La visita va concloure amb l’explicació del quadre d’Antoni Tàpies, anomenat 7 de novembre a  l’any 1971, coincidint amb els fets del 7 de novembre de 1971. Aquell dia, prop de tres-centes persones es van reunir clandestinament a l’església de Sant Agustí Vell de Barcelona per constituir l’Assemblea de Catalunya. Tàpies volia retre homenatge a aquelles persones i manifestar el seu compromís amb els objectius i les estratègies plantejats per l’Assemblea. L’Assemblea de Catalunya, era un òrgan unitari que va aplegar a catalans d’ideologies diverses però homogenis en la voluntat de posar fi a la llarga dictadura en què es vivia, per  implantar un sistema polític democràtic.

A continuació, els alumnes van dirigir-se caminant fins a la Borsa de Barcelona per conèixer en primera persona la tasca que allà es realitza i els diferents aspectes relacionats amb el Mercat de Valors.