CatSkills

El passat 6 de Juny, l’Institut Pere Martell de Tarragona va acollir el Campionat de Catalunya de Formació Professional, conegut amb el nom de Catskills. La competició està formada per tres modalitats: automoció, fusteria i soldadura, a les quals els alumnes classificats han de competir per ser els millors i representar a Catalunya als campionats d’Espanya o, fins i tot, d’Europa.

L’Institut Jaume Mimó va aportar la participació de dos alumnes finalistes al concurs de l’especialitat de Soldadures, Johanan Muñoz i Daniel Rodríguez.

Amb aquestes proves es pretén posar a l’alumne en una situació d’estrès i simular un entorn laboral. Els aspectes que més es van avaluar van ser l’habilitat, la destresa, la capacitat d’anàlisi i la resolució de problemes.

La competició Catskills neix amb la voluntat de donar prestigi al món educatiu de les formacions professionals. Fer saber als joves estudiants que s’estiguin plantejant un futur educatiu, que les FP són una opció de primer nivell i amb moltes possibilitats de trobar una sortida laboral.