Perforant el Vent, la carrera de l’any

Més de 1500 alumnes de tota Cerdanyola han participat en la novena carrera solidària de l’institut Forat del Vent.

El 19 de desembre va tenir lloc per novena vegada en Cerdanyola la carrera solidària “perforant el vent”, organitzada per l’institut Forat del Vent. Més de 1500 joves i voluntaris es van reunir en l’institut sota l’objectiu de recaptar aliments. L’alumnat, mestres i la resta de corredors que han participat, han donat 1kg d’aliments, que seran lliurats a fundacions solidàries com “banc dels aliments”, que distribueix els aliments entre les entitats locals per a fer que aquests arribin als necessitats i Càritas de Cerdanyola, la funció dels quals és també repartir aquests aliments.

Aquesta carrera, la fama de la qual no fa més que augmentar, és una de les més grans de la zona, amb gairebé 1400 corredors anuals. Enguany, han participat 12 escoles i instituts de Cerdanyola i els seus voltants com:

Fundació Creactiva Catalonia, Servei Educatiu del Vallès Ocidental, C.E.E. Jeroni de Moragas, Flor de Maig, Escola Collserola, Institut Gorgs, Escola els Fontetes, Institut Banús, INS Pere Calders, Escola Carles Buïgas, Institut Jaume Mimó, institut Forat del Vent.

A més, la iniciativa solidària compta amb una categoria destinada a nens/es i a adults amb discapacitats, fent d’aquesta carrera, a més de solidària i festiva, inclusiva.

Al llarg del matí, vam poder apreciar com els participants escalfaven i es preparaven per a l’esdeveniment i, al voltant de les 10.30 del matí, la carrera ha donat principi. Després dels primers 35-40 minuts aproximadament de carrera, van travessar la línia de meta els primers corredors i, progressivament, la resta de nens, adolescents i adults van aconseguir completar el recorregut. Després de la carrera, hem pogut admirar un escenari inundat per l’emoció, l’energia i la solidaritat. Els guanyadors, com la resta de corredors, han estat benvinguts en un càlid i eufòric aplaudiment, seguit de gran varietat de paraules d’alè i com no… molta aigua. Els participants en els quals hem tingut l’honor d’entrevistar han admès la dificultat de la carrera, doncs, per a la majoria d’ells, es tractava de la primera en la seva vida. Així i tot, han expressat el seu grat i satisfacció per aquesta, sentint-se molt orgullosos de si mateixos i dels seus companys i amb la sensació d’emportar-se a casa un record inoblidable i una nova experiència.

Hem pogut observar també que els alumnes més preparats i que han aconseguit obtenir els millors temps i puntuacions han estat els de l’Institut Forat del Vent, però, hi ha hagut una altra alumna, de l’institut Jaume Mimó, que encara que no ha aconseguit quedar en el pòdium, ha obtingut una molt bona posició en la carrera. El seu nom és Carla Geralbert i ha obtingut ser una de les primeres a arribar a la meta entre els alumnes de la seva classe i institut. La jove, practicant d’atletisme, ha manifestat la seva emoció i alegria pels resultats aconseguits tan seus com dels seus companys, que no han dubtat a donar-li l’enhorabona quan ha arribat a la meta.

El matí ha conclòs amb una saborosa xocolatada organitzada pel col·legi i el lliurament dels premis, en les quals s’han atorgat tres premis per cada categoria: de 6è de primària fins a segon de batxillerat, la categoria adulta i la dels nens i adults amb discapacitats. L’esdeveniment ha arribat a la seva fi amb el seu objectiu complert, la recaptació ha estat un èxit rotund i la carrera ha deixat als alumnes un poc cruiximent i un gran i inoblidable record.