L’INSTITUT JAUME MIMÓ COL·LABORA AMB EL SERVEI LOCAL DE CATALÀ DE CERDANYOLA DEL VALLÈS

Som els alumnes de 3r d’ESO, i l’11 d’abril vam anar a fer mini converses amb els alumnes de Bàsic 3 del Servei Local de Català.

Després de preparar temari, i estar uns dies practicant, vam caminar uns trenta minuts per arribar a l’Ateneu i a parlar amb una classe d’alumnes nouvinguts que aprenen català. Quan vam arribar, ens van rebre molt bé, i ens van presentar els seus alumnes, perquè comencéssim a parlar amb ells. Cada alumne va triar a una persona de la nostra classe per parlar i nosaltres vam fer-los unes preguntes que havíem preparat primer i, després, van seguir ells amb més qüestions que ens van fer. Un cop acabat, vam parlar de les coses que teníem en comú. Quan vam acabar, la responsable ens va donar un petit obsequi i ens van agrair molt la nostra participació.
Ens va encantar l’excursió a l’Ateneu, compartint i ensenyant català a qui l’està aprenent. Va ser una experiència enriquidora que esperem repetir aviat, ja que pensem que sempre hem d’ajudar a les persones qui ho necessiten, i així algun dia es tornarà el favor.
Ara el que estem fent són vídeos de situacions quotidianes per facilitar i fer més divertida l’hora d’aprendre català. Ens hem dividit en grups per fer uns enregistraments, de temes diferents i, després, quan acabarem el millor serà ensenyat als alumnes de català. També els vídeos aniran acompanyats d’activitats didàctiques, que són uns exercicis perquè els alumnes practiquin.

Article redactat per l’alumna de 3r d’ESO Anastasia Galiy