Explorant l’arrel de les paraules: Diccionari Etimològic Creat pels Alumnes de Món Clàssic

En el marc de l’optativa de primer de batxillerat Món Clàssic, els alumnes han fet un viatge fascinant a través de les arrels de les paraules, creant un diccionari etimològic que reflecteix la riquesa dels ètims grecs. Aquesta experiència única ha estat una oportunitat per aprofundir en la comprensió del passat i explorar la continuïtat del món clàssic en la nostra actualitat diversa.

El projecte va sorgir de la diversitat de sensibilitats presents entre els alumnes, procedents de diferents branques del batxillerat com a científic, tecnològic, social i humanístic. Mitjançant aquesta diversitat, els estudiants van abordar la creació d’un diccionari temàtic que destaqués conceptes formulats a partir d’ètims grecs.

Una de les fites més notables d’aquesta experiència ha estat l’aprenentatge de l’alfabet grec, un pas fonamental per aprofundir en l’etimologia de les paraules. Aprendre a llegir en aquesta llengua ancestral no només va ser un exercici acadèmic, sinó una manera d’obrir una finestra a les arrels profundes de la llengua i la cultura.

A més, els estudiants han reflexionat sobre la continuïtat del món clàssic en el present, explorant la seva influència en àmbits tan diversos com l’art, la física i la política. Aquesta exploració interdisciplinària ha ofert una perspectiva única sobre com les idees i els conceptes que es van originar fa milers d’anys encara ressonen en els diferents camps del coneixement actual.

A través d’aquest projecte, els alumnes no només han ampliat els seus coneixements sobre l’antiguitat grega, sinó que també han creat una eina valuosa per a la comunitat educativa: un diccionari etimològic que captura la riquesa i la profunditat de les paraules que utilitzem avui en dia. Aquesta iniciativa exemplifica com la comprensió del passat pot enriquir i donar sentit al present, obrint nous camins d’aprenentatge i descobriment.

Estem encantats de compartir aquesta experiència amb la comunitat educativa i esperem que aquest diccionari etimològic serveixi com a font d’inspiració per a futures exploracions del món clàssic i les seves connexions amb el nostre món modern.