Erasmus+ a Rotterdam

El meu nom és Rustam Temirgaliev i he estudiat Comerç Internacional a l’Institut Jaume Mimó. La meva experiència durant l’Erasmus va ser positiva, vaig estar tres mesos a la ciutat de Rotterdam, Holanda, la segona ciutat més gran de tot el país, només darrere d’Amsterdam.

En un inici, adaptar-me a la societat holandesa i a la manera de ser de les persones del país em va resultar una mica complicat tant per les diferències culturals que existeixen com per l’idioma, ja que encara que la gent en general tenia bon nivell d’anglès entre ells solien parlar en holandès, idioma que no entenc, i va fer que em resultés una mica complicat adaptar-me, però, sortosament vaig tenir molta sort amb l’empresa de pràctiques i els mateixos companys de feina, ja que en ser una empresa que treballa molt amb Espanya la gent que vaig conèixer aquí era molt més propera i durant tot l’Erasmus em van ajudar molt amb tot.

Em van ensenyar la ciutat de Rotterdam i altres ciutats com Amsterdam o Gouda a més de visitar tant el centre històric com diferents restaurants amb els companys de l’empresa i vaig poder conèixer força bé Holanda.

Gràcies als companys de feina i més tard a altres companys de classe que van arribar a Holanda a fer l’Erasmus l’experiència se’m va fer molt més amena i vaig acabar fent molt bones amistats que continuo conservat avui i que potser en un futur no descarti tornar una temporada. Va ajudar a molt també tenir companys de treball de parla Hispana com el Jordi, un exalumne del Jaume Mimó que va decidir quedar-se a Holanda, que va estar amb mi els 2 primers mesos, i va ser suficient per ensenyar-me i quan van arribar més alumnes d’Erasmus d’Espanya a la nostra empresa jo els vaig poder ensenyar a ells.

Se’m va oferir l’oportunitat igual que al Jordi de quedar-me a treballar a l’empresa, però jo vaig decidir tornar a Espanya per acabar els meus estudis i com agraïment a la meva bona feina em van fer un regal i posteriorment una festa de comiat.

Durant els tres mesos vaig aprendre moltíssim tant en l’àmbit personal com professional, ja que vaig millorar els meus coneixements en logística, anglès i en àmbits personals, ja que mai havia estat tan independent i en estar sol en un inici en un país on no coneixes ningú et força molt a adaptar-te i a aprendre.