Viure i Aprendre

Els alumnes de 4t d’ESO del nostre centre estem preparant el projecte que hem titulat “Viure i Aprendre”. Aquest projecte, autogestionat per nosaltres, consisteix a mostrar que la gent gran ens pot aportar més del que pensem, donar a conèixer algunes històries per a que no quedin a l’oblit i es repeteixin algunes tràgiques situacions. A través d’aquest projecte volem contribuir a desestigmatitzar les residències per a que deixin de ser concebudes como a espais plens de malalties, obscurs o avorrits.

Per poder dur això a terme estem enregistrant un documental amb les històries més impactants que hem trobat a base d’entrevistes a la residencia municipal; la idea d’aquest documental és reproduir la memòria històrica de tres dones, amb algunes de les seves vivències i records, que fan reflexionar els espectadors i, sobre tot, donar a conèixer una època molt dura a Espanya, on la infantesa s’acabava molt d’hora i passaven a ser adultes a causa de situacions tràgiques que els tocava viure.

Gràcies a Justa Gil, a Pilar Paredes i a Josefina García hem pogut veure les diferents fases d’algunes d’aquestes persones que van viure la postguerra o la Guerra Civil des del seu naixement, i com és possible sortir endavant per molt dures que siguin les circumstàncies.

Per a que tot es compleixi necessitem la col·laboració de tots els alumnes de l’institut: amb donacions a la pàgina de goteo o bé ajudant els alumnes durant els patis o entre classes  o bé comprant creps que es va fer el dia 23 d’abril.

Moltes gràcies!

Alumnat de 4t d’ESO del Jaume Mimó