Sis segles de ruta

Alumnes de 1r de batxillerat artístic ensenyen les obres del Museu Nacional d’Art als alumnes de 2n ESO: el darrer dia 25 de maig, els alumnes de 1r de batxillerat artístic vam pujar a l’autocar per a fer de guies als nenes de segon de l’ESO.

Tots els alumnes de 1er de batxillerat ens vam agrupar en grups de 2 i 3 persones i grups de 6 i 9 de 2n ESO, i vam anar entrant de manera gradual al museu MNAC. Ens vam endinsar dins les sales del romànic i el gòtic, i tot i que els nens al principi no presentaven gaire interès, les nostres explicacions van fer que obrissin els ulls i poguessin entendre allò que veien. En quant passaven d’una sala a l’altra, els xocava els canvis d’estil, l’evolució de les figures i els subtil naturalisme del gòtic en comparació del romànic.

Per a nosaltres va ser tot un repte preparar les explicacions, però sens dubte va ser una forma molt útil i divertida d’aprendre història de l’art.