Nou projecte a 2n d’ESO

La promoció de 2n d’ESO comença aquesta setmana de l’11 al 15 de març el seu 4t projecte, el Projecte de Cardona, en el qual l’alumnat ha de muntar un bloc que permet mostrar evidències vinculades al disseny d’un possible itinerari turístic per aquest poble del Bages. En aquest projecte treballarem competències vinculades amb els àmbits Artístic i de les ciències socials, el científic-tecnològic, i el lingüístic.

Durant aquest curs a 2n d’ESO s’ha realitzat els següents projectes:

• El 1r projecte, “I jo, què faig per les persones refugiades”, amb el que l’alumnat s’havia de posicionar davant del problema dels refugiats que fugen de conflictes bèl·lics, sobretot de Síria, i venen a Europa buscant asil. Per fer-ho van dissenyar una exposició dels seus productes elaborats, després de la reflexió, que incloïa una campanya de recollida d’ajuda per aquest col·lectiu.

• “Volta a Europa, el musical”, el 2n projecte de 2n d’ESO plantejava el repte de que l’alumnat aconseguís crear un musical al voltant de la idea d’un viatge per Europa. Durant el viatge havien de visitar sis ciutats amb sis edificis emblemàtics per la seva estructura. El que més destaca d’aquest projecte és que tot ell ha estat creat i ideat per l’alumnat de 2n de l’ESO, incloent les maquetes dels sis edificis per una comissió d’escenografia.

• “Experimentem!”, que acabem de finalitzar, ha estat el 3r projecte en el que l’alumnat ha pogut contrastar què és i què no és ciència, quin és el seu objectiu i la manera en la que funciona. També han pogut aplicar el seu mètode de treball en la realització d’experiments i estudis de fenòmens, i han après a comunicar-ne els resultats obtinguts. A més presentaran alguns vídeos a Xperimenta 2019!!