IV Lliga de debat

Els dies 6 i 7 de febrer el nostre alumnat de 4t d’ESO va participar en la IV lliga de debat de secundària  de la UAB 2017 organitzada per la Xarxa Vives d’universitats. La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició en la qual diversos equips d’estudiants de 4t d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius (d’edats entre 15 i 18 anys) de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. L’activitat aporta un espai de formació on els estudiants aprenen a parlar en públic, a fer equip i a saber defensar un tema amb intervencions de qualitat, tant a favor com en contra de la hipòtesi inicial, utilitzant el català com a llengua vehicular.

L’objectiu de la Lliga és fomentar l’ús de la paraula entre els estudiants, sota el format d’un enfrontament dialèctic entre diversos equips. En aquests debats s’ha de defensar una posició, favorable o contrària sobre un tema d’actualitat, sempre seguint unes normes de correcció i qualitat. La valoració de les intervencions integra capacitats tan importants com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció, tant semàntica com formal.

El tema de debat d’aquest any ha estat “Els animals tenen drets?”. El nostre equip d’alumnes, novells en aquesta experiència, va debatre amb dos instituts de secundària. La qualificació més alta en el primer debat va ser per a l’institut contrari. Malgrat això, durant el segon debat el nostre equip va demostrar capacitat de reacció i van obtenir una qualificació més alta que l’equip contrari i una felicitació de part del jurat.

Estem molt satisfets de la nostra participació en aquesta experiència i considerem que ha estat una oportunitat de formació significativa i motivadora.

Seguiu la noticia al twitter de la lliga de debat : https://twitter.com/comunitatuab