Concurs de fotografia matemàtica

Amb motiu de la Diada de Sant Jordi el Departament de Matemàtiques i Tecnologia organitza un concurs de fotografia matemàtica. En aquest concurs hi poden participar tots els alumnes del centre, els quals es dividiran en categories en funció del nivell d’estudis. Es tracta de plasmar en una fotografia digital escenes reals on quedin paleses idees i conceptes matemàtiques: simetries, paral·lelisme, figures geomètriques, proporcions, fractals, funcions, …

Bases:
  • Les fotografies han de ser fetes pels alumnes partipants a partir d’una idea pròpia; en cap cas es poden reproduir conceptes d’altres fotografies matemàtiques ja existents.
  • Cada alumne pot participar amb un màxim de 3 fotografies, tot i que només en podrà ser premiada una.
  • Cada foto participant haurà de tenir un títol original i amb gràcia que faci referència al concepte matemàtic que es vol representar.
  • Les fotografies NO poden ser fotomuntatges.
  • Les fotografies s’enviaran en format digital a l’adreça de correu electrònic concurs_fotografia_matematica@insjaumemimo.cat. L’alumne indicarà al missatge un pseudònim per tal de que el jurat no reconegui els autors.
  • Les resolució mínima de les fotografies haurà de ser d’1 megapíxel.
  • La data límit per enviar les fotografies és el dijous 19 d’abril de 2018.
  • Hi haurà tres categories en funció del nivell d’estudis del participant:
    • 1r i 2n d’ESO
    • 3r i 4t d’ESO
    • Batxillerat i Cicles Formatius
  • En cada categoria el jurat triarà un 1r, un 2n i un 3r premi.

El jurat estarà format per 2 professors del Departament de Matemàtiques, 1 professor del Departament de Dibuix, un professor del Departament de Tecnologia i un membre del PAS. Els premis es lliuraran al centre durant l’acte del dia de Sant Jordi.

En podeu trobar exemples al web de fotografiamatematica.cat, on podeu veure fotografies matemàtiques classificades per temàtica.

(Fotografia de portada extreta de fotografiamatematica.cat:

Títol: Hexàgons avispats
Autor: Jan Martínez Polo
Categoria: 5è de Primària
Any: 2017 (accèssit)
Centre: Escola Pegaso (Barcelona))