Projecte “Connectant mons”

Aquest segon trimestre tot l’alumnat de segon d’ESO de l’Institut  Jaume Mimó ha participat en el projecte “Connectant Mons” que està organitzat per Oxfam Intermón i que aquest curs ha arribat a la seva 13 edició.

El projecte és ambiciós perquè reuneix nois i noies d’una vintena de països entre els 6 i els 17 anys. Aquest any han sigut gairebé 17 mil els que hi han participat. Des del seu inici ja han estat uns 170 mil els alumnes que hi han participat.

Els i les alumnes estan dividits per grups d’edat i els nostres estaven en la forquilla 12-14. Formaven part d’un equip de centres (una quinzena) de la resta del país, de Portugal, Itàlia i Brasil.

logoedicio_ca

Cada any s’intenta tractar a fons una temàtica, aquest any ha estat la igualtat de gènere sota el títol “Camins d’igualtat”.  S’ha volgut conscienciar a tots els participants del fet que ens trobem en una societat masclista en la qual encara queden moltes passes per a donar si de debò volem – més enllà de les paraules- viure entre iguals.

El projecte té com a element central una plataforma informàtica a través de la qual els alumnes reben un seguit d’informacions, en forma de textos, vídeos i dinàmiques diverses. Han de treballar-les,emprant diverses tècniques de treball cooperatiu, i després debatre en petit i gran grup per tal de consensuar algunes idees claus que són penjades a la plataforma perquè des dels altres centres les puguin llegir de la mateixa manera que els altres llegiran les del nostre institut.

Existeix també l’espai del MUR per mitjà del qual els alumnes poden escriure’s amb els seus iguals dels altres centres i interactuar.

També hi ha un blog en que es poden anar penjant les aportacions perquè tothom qui vulgui –és obert- pugui veure-ho.

El producte final que han hagut d’elaborar ha estat una presentació sobre algun aspecte de la desigualtat de gènere. Les millors d’aquestes presentacions seran exposades públicament durant la celebració de la diada de Sant Jordi.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *