Jaume Callís seleccionat per participar en el programa STEAMcat

Linstitut Jaume Callís ha estat seleccionat per participar en el programa STEAMcat amb la màxima puntuació.

La finalitat del Programa d’innovació pedagògica STEAMcat és generar i potenciar l’interès de l’alumnat d’educació infantil, primària i ESO vers les ciències, la tecnologia i les matemàtiques i incrementar la presència de dones i de l’alumnat socialment desafavorit en els estudis i professions STEM.

Els objectius del Programa d’innovació pedagògica STEAMcat són els següents:

• Augmentar les vocacions cientificotecnològiques i matemàtiques especialment en dones i contextos socials desafavorits.
  • Reforçar el procés d’orientació de l’alumnat envers als estudis i professions de l’àmbit STEM en termes d’equitat i en totes les etapes educatives.
  • Millorar l’habilitat per entendre i interpretar un món cientifictecnològic i matemàtic.
  • Millorar la percepció social de les àrees STEAM.
  • Millorar l’actitud personal cap a l’aprenentatge de les àrees cientificotècniques i matemàtiques, en el conjunt de l’alumnat des de l’educació infantil fins a batxillerat.
  • Incrementar l’aplicació de metodologies d’aprenentatge transversal, generadores i vehiculars de coneixement compartit entre els diferents àmbits científic, tecnològic, artístic i matemàtic que fomentin el pensament crític i la creativitat.
  • Promoure la creació d’aliances entre els centres educatius, els agents de l’àmbit cientificotecnològic i l’entorn proper mitjançant la realització d’activitats relacionades amb problemes socialment rellevants.