Activitat de sociolingüística sobre el present i el futur del català a Llengua catalana de 2n batx.

Per segon curs consecutiu, els alumnes de 2n de batxillerat del nostre institut han participat en una sessió de presentació i comentari dels principals resultats de l’Enquesta d’usos lingüístics de la població de Catalunya 2018, a càrrec d’Anna Torrijos, sociòloga i tècnica de la direcció general de política lingüística del Departament de Cultura de la Generalitat.

Anna Torrijos fonamenta la sessió en els comentaris explicatius que fa dels gràfics més rellevants dels resultats de l’Enquesta d’usos i també en les preguntes dels estudiants mateixos, que s’ho han preparat amb antelació. Al final, a més, els alumnes fan en grups una recensió de l’activitat.

A 1r de batxillerat alguns grups realitzen un debat preparat sobre el futur de la llengua catalana ja que al llarg del curs han estudiat, al costat de la història de la literatura, també la història de la llengua (dels orígens a l’actualitat) i amb una visió sociolingüística.

La sessió va complir àmpliament les expectatives i va captar l’atenció dels estudiants.