ÈDIP: CULPABLE DE PARRICIDI?

Vet aquí el tema que l’alumnat de 1r de batxillerat ha estat debatent aquesta darrera setmana. Seguint l’esquema clàssic del debat preparat, l’alumnat ha pogut demostrar les seves destreses argumentatives i les habilitats orals que cal desenvolupar en aquest tipus d’intervencions.

Durant les classes de Filosofia van poder fornir-se d’argumentari a favor i en contra. Van parlar de llibertat i de determinisme. I van treballar referents que van poder utilitzar també com a cites d’autoritat.
A l’hora de Llengua catalana i Literatura es van preparar l’estructura i l’estil de les seves intervencions. Es van adonar de la dificultat de mantenir la visió panoràmica; van aprendre a incloure pauses i figures retòriques; van intentar no dependre del text escrit i van procurar ser naturals.

Estem convençuts que dominar l’art de la retòrica i l’oratòria és una gran eina per desenvolupar-se en societat, per saber exposar el propi criteri i per fer-se escoltar. Tanmateix, cal que aquesta capacitat sempre vagi acompanyada de contingut contrastat i ben argumentat.

Satisfets de l’experiència, ja frisem per a la gran final dels dos equips guanyadors el dia de Sant Jordi.

Judit Altarriba, professora de català

 

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut