TALLER DE PRODUCCIÓ D’ACETAT SÒDIC L’ETSEQ

Alumnat de 2n BAT

A principis del mes d’octubre, l’alumnat de segon de batxillerat que cursen la matèria de química van  poder gaudir del taller Producció d’acetat de sodi en una planta química a petita escala que organitza la ETSEQ als seus laboratoris del Campus Sescelades. En aquest taller es demanava als assistents que imaginessin que treballen a l’equip d’I+D d’una empresa del sector químic que fabrica productes diversos per altres sectors com l’alimentari, bens de consum, etc. Com a enginyers i enginyeres, els encomanen el disseny del prototip a escala del procés de producció d’un component alimentari necessari per les patates fregides: l’acetat de sodi… L’objectiu final era l’optimització del procés per produir l’acetat de sodi a gran escala.

L’alumnat va treballar i trobar fent càlculs estequiomètrics les quantitats de reactius i productes, com manipular els materials i reactius en un laboratori, com és el procés de producció amb un reactor a petita escala, com calia analitzar els resultats, a calcular el rendiment del procés i finalment posar en comú propostes de millora per optimitzar i proposar el disseny de la planta de producció a gran escala.

Veure la notícia al diari digital de la urv: https://diaridigital.urv.cat/etseq-obre-portes-centres-secundaria/