“Un projecte singular”

Font: Butlletí del Centre Integral de Salut Cotxeres

Josep Serrat, Gerent del CIS Cotxeres

Sota la vistosa terminologia de “DIVERSIFICACIÓ CURRICULAR” s’empara una proposta que pel seu disseny, pensem que mereix parar-hi uns minuts d’atenció.

La primera singularitat és el disseny col·laboratiu en xarxa, en el que professionals de l’àmbit d’ensenyament, amb el suport de l’estructura municipal del Districte, s’adrecen a entitats de naturalesa diversa, entre les que es troba CIS Cotxeres, per aconseguir objectius docents que altrament podrien quedar fora del seu abast.

Els serveis que les institucions de la nostra societat ofereixen sovint són sistemàtics i estandarditzats, i s’adrecen a necessitats que en moltes ocasions són similars entre persones diferents. Aquest fet però, té el risc de deixar insatisfet a aquell usuari que presenta una necessitat prou diferent com per ser tractada d’una manera homogènia. Així el projecte de Diversificació curricular vol personalitzar una proposta docent, per a l’alumne jove que no se sent atret per la proposta d’ensenyament tradicional. En aquests casos, compartir unes hores al costat d’un professional, veient de prop un ofici o una professió, pot ser l’estímul suficient per a no desenganxar-se del tren de l’escola.

CIS cotxeres ofereix 16 places simultànies per tal que alumnes de 15 i 16 anys puguin viure, al costat de professionals del centre, les tasques que es realitzen en l’àmbit de Serveis Generals (manteniment, magatzems, tramitació administrativa) i com es presten alguns dels serveis bàsics d’atenció sociosanitaria i de rehabilitació.

Gràcies a aquest projecte, CIS Cotxeres aprofundeix la seva vocació de participació social i comunitària en el territori on s’assenta: el Districte de Nou Barris. No obstant això, essent aquest efecte prou transcendent, la Diversificació Curricular ens ofereix alhora un estímul per fer les nostres tasques, amb una major motivació. Aquest estímul és el millor benefici que per la nostra part en podem treure i això, hem descobert que també és una singularitat.