Vaga en l’educació

Reporters: Irune, Nahum, Yehiden

Després de l’esclat de la bombolla econòmica del 2007, l’educació va rebre considerablement menys fons de l’estat. Ara, 15 anys més tard l’educació segueix sense tenir el mateix número de diners.

Els dies 15, 16, 17, 30 i 31 de març la comunitat educativa, junt amb els sindicats, va decidir fer vaga, i també el dia 23 de març per demanar una millora en l’educació pública i els seus drets laborals.

Algunes de les demandes del professorat son:

– Més professorat
– Menys alumnes per classe (reduir les ràtios)
– Més psicopedagogs al centre
– No a les jornades d’⅓ i passar-les a ½
– 6% del PIB en inversió en educació que recomana la UNESCO
– Estabilitat del personal docent
– Diàleg per consensuar les noves mesures
– Derogació de la llei del 25% de castellà a les aules

El conseller d’educació Josep Gonzàlez-Cambray (ERC) vol canviar el currículum per als següents anys i imposar sense diàleg un conjunt de mesures. Alguns d’aquests canvis son: treure filosofia completament, menys hores de tecnologia i arts i fer que religió sigui obligatoria.

Algún dels lemes que van sentir durant la manifestació va ser:

Defensem l’educació pública i democràtica
La seva sentència, la nostra lluita
Prou imposicions!
Pel futur del català i de l’escola catalana

#canaldereporters