L’institut lliure d’amiant

La retirada del fibrociment de la teulada de l’edifici ha estat la inversió més important d’aquest estiu al districte.

La retirada de l’amiant que encara hi havia a l’edifici que acull l’Escola Prosperitat i l’Institut Galileu Galilei era una actuació molt esperada a Nou Barris. Els treballs s’han dut a terme a l’estiu amb un pressupost d’1,3 milions d’euros, la inversió més important per a Nou Barris dins els projectes de proximitat pactats pel govern municipal amb ERC. “Eren unes obres molt esperades tant per a les famílies com per a nosaltres mateixos —comenta la directora de l’Escola Prosperitat, Pilar Autonell—. Sabem que si l’amiant no es manipula no és perillós, però amb els anys es va degradant i aquesta teulada ja en tenia 47“, conclou.

La retirada s’ha fet a l’estiu amb l’edifici buit

L’operació per retirar l’amiant de tot el sostre, d’uns 80 metres de llarg, ha estat delicada. Els dos centres van haver de tancar 15 dies al juliol i no s’hi va poder fer el casal d’estiu ni cap altra activitat. “La primera setmana de juliol vam poder estar aquí, però després vam haver de sortir i fer teletreball, perquè per poder fer les actuacions es demanava que no hi hagués ningú als centres“, explica Autonell. Per a aquest motiu la retirada es va fer durant l’estiu.

Un trimestre encara en obres

Al setembre, els dos centres van començar el curs en obres. Les actuacions inclouen també altres treballs per resoldre petits despreniments a la façana i substituir les finestres per millorar el tancament de l’edifici. “Ara la tercera planta és la que està més en obres, pel canvi de finestres, i hem de moure els alumnes d’aula”, explica Cristina Gil, directora de l’Institut Galileo Galilei.

Fins a finals d’any, l’escola i l’institut hauran de conviure amb les intervencions que resten. Això, segons expliquen, comporta algunes complicacions per gestionar les entrades i sortides. “Estan fent obres també en un dels laterals del pati i ens han ocupat una part de la pista i el sorral dels petits —comenta la directora de l’Escola Prosperitat—. Vam tenir la sort que el CF Muntanyesa ens va deixar el camp de futbol per poder fer pati”.

Font: L’amiant desapareix de tots els centres educatius de la Prosperitat