“La lluita per acabar amb el treball infantil”, Míriam Odgomo i Laura Sánchez

Aproximadament hi ha més de 160 milions de nens i nenes de tot el món, sobretot a l’Àfrica Subsahariana, al Sud-est Asiàtic, l’Amèrica Llatina i el Carib obligats a treballar per un salari molt baix. Una gran part de les tasques són perilloses, il·legals, nocives, fins i tot en alguns casos han acabat morts. Algunes activitats són perjudicials per al seu desenvolupament i també afecten de manera negativa la seva salut i la seva educació.

Aquests nens estan obligats a treballar en l’agricultura, serveis i indústria, quan haurien d’anar a l’escola, a consolidar uns coneixements, com parlar correctament, llegir, escriure… la qual cosa és molt important perquè són grans recursos per afavorir la comunicació. A més a més l’escola ensenya molts valors i desenvolupa habilitats que ens serveixen per al futur. L’escola hauria de ser les seves úniques responsabilitats obligatòries.

D’altra banda, aquests nens no tenen ni una vida digna ni una infancia normal. En un futur, quan siguin grans, poden patir de depressió, esquizofrènia o algun altre trastorn bipolar. Només difondre el que està passant, educar-se i educar els altres sobre aquest tema és el mínim que tots podem fer ajudar-los.

En conclusió, des del nostre punt de vista, creiem, que això s’hauria d’aturar, perquè els estan robant la vida. No els estan donant ni tan sols l’oportunitat de viure la seva infantesa. Estan creant futures persones amb problemes psicològics i sense els drets bàsics que se’ls atorga a totes les persones.

#canaldereporters