Hem participat en la XIXa Prova Cangur de Matemàtiques

El dijous 20 de març es va celebrar la XIX edició de la Prova Cangur i l’Institut Galileo Galilei hi va participar. L’organització ens ha agraït la nostra contribució a què el Cangur hagi assolit un nou èxit, segurament amb més de vint i un mil participants en les 164 seus de Catalunya.

Aquest any hem anat a Cosmocaixa on vam coincidir amb altres instituts i ens va alegrar molt retrobar algun antic professor del nostre centre.

En total van participar 72 alumnes de l’Institut Galileo Galilei repartits de la manera següent: 51 en el nivell 1, 6 en el nivell 2, 6 en el nivell 3 i 9 alumnes en el nivell 4. A tots ells els volem felicitar per les ganes que hi van posar.

Després de la prova, vam poder visitar el museu on hi havia cinc racons d’especial concentració matemàtica:

A l’Exposició de les Formes, just a l’entrada del Bosc Inundat, podíem trobar una exposició a on les fórmules matemàtiques (ona, esfera, fractal, hexàgon,…) prenen cos en multitud d’objectes quotidians.
Al racó de la Matèria inert dues paràboles ens explicaven conceptes clarament diferenciats. Qui sabia arribar al jardí d’Arquímedes gaudia també del so de les paràboles de l’exterior.
A l’Exposició temporal Microscòpia es podia veure la utilitat de fer servir la notació científica i les potències de deu per descriure magnituds molt petites. A més, en algun lloc de la sala hi havia amagada la famosa pel·lícula “Potències de 10”.
A l’entrada del Cosmocaixa trobàvem les fórmules que defineixen el nostre univers.
A l’exposició temporal sobre drogues ens esperava l’estadística més crua. Les dades són les dades i ens serveixen per explicar què ens està passant.

Vam fer matemàtiques de manera diferent!

Moltes gràcies a tots els que heu participat i us esperem al Cangur 2015!

Àlbum de fotos