Els veïns de Nou Barris diuen prou

BTV ha cobert la informació sobre la manifestació dels veïns de Nou Barris del divendres passat, dia 9 de novembre de 2012, contra les retallades:

“Centenars de persones s’han manifestat aquest divendres davant de la seu del districte de Nou Barris en contra de les retallades. La concentració l’han convocada 94 entitats del districte que formen part de la campanya “Nou Barris cabrejada, diu prou!”.

Nou Barris és el districte amb més aturats de Barcelona i també el que té una renda familiar més baixa. Per això els veïns consideren que sempre acaben sent els més perjudicats de la ciutat. Les retallades afecten tots els àmbits sense excepció, però les escoles, els serveis socials o els equipaments de barri són alguns dels punts calents.

L’Escola Antaviana, per exemple, denuncia l’augment d’alumnat per aula, les retallades en les beques menjador i la manca de substituts. Membres de l’AMPA asseguren que els alumnes noten aquestes mancances i això perjudica clarament el seu aprenentatge.

Aquesta situació es repeteix en cada àmbit. Els serveis socials del barri també estan col·lapsats i no poden donar resposta a tots els veïns que ho necessiten, la zona de Torre Baró té 400 pisos públics buits i el CAP de la Guineueta pateix retallades en el servei d’urgències des de ja fa mesos.

Per tot plegat els veïns de Nou Barris demanen més implicació per part de les administracions. Sobretot reclamen mesures orientades a pal·liar i revertir els efectes negatius de la crisi i reforçar els serveis públics per donar resposta a totes les persones que tant els necessiten actualment.”

______________________________________________________
Font: BTV, Els veïns de Nou Barris diuen prou.