El camí escolar

Amb la inauguració del camí escolar de Prosperitat (per l’octubre de 2010), ja són 77 els centres educatius de la ciutat que promouen una mobilitat sostenible i la seguretat a l’entorn de les escoles.

Els tres carrers (Tissó, Molí i Poeta Masifern) que constitueixen l’entorn d’aquesta escola, reben una quantitat important tant de nens com de familiars i acompanyants, diversos cops al dia. Donades les característiques dels mateixos es va buscar una solució de conjunt que fes un entorn molt més segur i agradable.

Es va urbanitzar el carrer Tissó des de Pablo Iglesias fins a la Via Júlia, el carrer Molí, des de Tissó fins a Flor de Neu i el carrer Poeta Masifern. L’objectiu fonamental era millorar l’accessibilitat i la seguretat i cada carrer va rebre un tracte diferent en funció del seu ús i possibilitats. Carrer Tissó: ampliació de voreres, carril de circulació, zona d’aparcament a ambdós costats i zones de càrrega i descàrrega. Els carrers Molí i Poeta Masifern són de plataforma única amb l’espai de vianants degudament protegit. Se soterren els serveis aeris existents, es millora la xarxa d’embornals, s’instal·la nou mobiliari urbà, nou enllumenat i es planten arbres.

Per cert, els més veterans haureu comprovat que apareix una ex-alumna nostra, més menys a partir del segon 36″.

______________________________________________________________
Font: Inaugurant el Camí Escolar de l’Escola Prosperitat