Taller de cèl·lules mare

El 14 de març l’alumnat de l’assignatura de Biologia va anar a Facultat de Medicina de la UAB per a fer un taller de cèl·lules mare. Vam anar en transport públic al campus de Bellaterra. A l’aula Magna de la Facultat de Medicina ens esperaven els científics organitzadors i 100 alumnes de batxillerat. La idea principal de l’activitat era la de difondre el que actualment s’està fent amb les cèl·lules mare arreu del món. Aquesta activitat es feia en més de 500 centres de tota Europa, i es van posar en contacte amb uns quants d’ells (d‘Itàlia, Alemanya, i amb els de Madrid, Sevilla i Múrcia) per vídeo-conferència. Més que pràctic, donat l’alta quantitat de gent reunida, va ser una manera de demostrar que les vídeo-conferències és fan de manera habitual i, d’altra banda, hi havia milers de joves “vivint” la ciència. Durant la primera part, dos científics van exposar de manera amena i didàctica els darrers descobriments que estan fent amb les cèl·lules mare, així com diverses aplicacions que ja s’estan fent amb elles a l’àmbit de la Medicina. Després d’un petit piscolabis, ens van fer un joc dinàmic on es tractava de completar un plafó on es veuen els processos tecnològics que es porten a terme en l’actualitat amb les cèl·lules mare.

Més enllà de l’aprenentatge de l’assignatura de Biologia, els alumnes van poder posar-se en contacte amb d’altres “procientífics” i, d’altra banda, van veure l’ambient universitari de Bellaterra, amb els seus ulls ben oberts i plens d’esperança 😉

Alguna foto més