Rima la ciència

En motiu de la diada de Sant Jordi, el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) va organitzar el concurs “Rhyme your science” amb l’objectiu d’unir dues disciplines tan boniques com la poesia i la ciència.

L’alumnat de 2n d’ESO, que va voler, va escriure unes poesies científiques que vam compartir amb el PRBB des del Twitter de l’institut.
Ja tenim el veredicte i, tot i que el Front Marítim no ha resultat guanyador, sí ens han concedit un accèssit especial a la participació d’instituts, concretament a la poesia de l’alumna de Jana Pairés (de 2n C). Per aquest motiu la Jana rebrà un llibre de poesia científica i podrà gaudir d’una visita guiada (juntament amb alguns/es companys/es) per alguns laboratoris del PRBB i conversar amb els i les científiques que hi formen part. De ben segur, tota una experiència!
Felicitem tots els/les estudiants del Front que es van animar a participar en el concurs i, en especial, la Jana Pairés. Us deixem la seva poesia perquè la pugueu llegir:
La ciència
La ciència és un art, l’art d’experimentar,
de descobrir, de provar.
Hi ha hipòtesis correctes
i altres incorrectes.
Però la més encertada
és la que creurà tothom,
fins que una millor sigui demostrada,
que li prendrà el nom.
Les molècules es mouen,
si fa fred s’ajunten totes
i si fa calor es remouen.
Encara que no ho creiem, en tenim moltes.
Jana Pairés Regincós, 13 anys, 2nC ESO

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *