Aprenentatge i Servei Comunitari

Presentació

L’Aprenentatge i Servei Comunitari té la finalitat de garantir que els estudiants, al llarg de la seva trajectòria escolar, experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

Objectius

1. Desenvolupar la competència social i ciutadana, afavorint una actitud crítica i compromesa davant la societat, per tal d’esdevenir membres actius en una societat catalana democràtica i participativa.
  2. Desenvolupar habilitats relacionades amb el disseny i realització de projectes i amb el treball d’equip.
  3. Donar a conèixer a l’alumnat i les seves famílies la xarxa associativa i les entitats de l’entorn, per tal de promoure la participació dels joves.
  4. Promoure el treball en xarxa entre els diferents agents educatius de l’entorn.
  5. Donar una resposta educativa a les necessitats emergents de l’entorn escolar.
  6. Augmentar la participació en el teixit associatiu i les entitats de caire social per fomentar el compromís amb la construcció d’una societat més justa, cohesionada i arrelada al territori.

Principis

• Educació en valors.
  • Participació activa i democràtica.
  • Resposta a les necessitats socials emergents.
  • Treball en xarxa i coresponsabilització.
  • Millora constant.

L’APSC al Front Marítim

Alumnes de 3rESO que col·laboren amb:

Projecte TEI (Tutoria entre iguals)

Banc de sang i teixits

Xarxa d’aliments del Poblenou