Història

El nostre centre va començar la seva tasca educativa al 2007. Som, per tant, un centre encara nou, però amb un projecte consolidat. Orientem la nostra acció educativa i l’organització general a partir d’uns principis encaminats al fet que els nostres alumnes assoleixin aquests objectius generals:

  • Aprendre a conèixer
  • Aprendre a fer
  • Aprendre a viure
  • Aprendre a ser
  • Aprendre a emprendre
  • Aprendre a atrevir-se

Hem de tenir present que l’escola ha de ser un lloc privilegiat d’aprenentatge i de creixement personal; per això els alumnes s’han d’involucrar en el seu procés de formació constant. Han de tenir un paper actiu en tot moment per sentir-se motivats i amb ganes de conèixer. I tot això en el context que emmarca la nostra societat i que està en contínua evolució.

Aspectes centrals

Els eixos que configuren el nostre projecte són:

  1. La metodologia

Equilibri entre:

El treball cooperatiu on oferim espais als nostres alumnes per ajudar-los a pensar per ells mateixos, a investigar, a aprendre dels seus errors i dels seus encerts i, d’aquesta manera, també a aprendre a ser crítics. Aquests projectes busquen crear una educació interdisciplinària amb significats i objectius concrets.
L’especialització de les matèries , a partir de la qual els especialistes s’erigeixen en líders pedagògics i, partint de l’assoliment de les competències bàsiques com a marc de referència, cerquen també desenvolupar el talent i l’excel·lència en els nostres alumnes entès com a èxit personal.

  1. La convivència

Com a eina per potenciar el creixement personal que desenvolupa uns valors amb la finalitat que els nois i noies contribueixin i participin en una societat plural. Els programes que es desenvolupen són:

  • TEI (Tutoria entre iguals), on els alumnes de tercer es converteixen en tutors dels de primer
  • Mediació escolar, on els mateixos alumnes aprenen a generar recursos afavoridors de la convivència
  • Espais de reflexió, on es treballen la cultura de l’esforç i la responsabilitat envers a ells mateixos i els que els envolten
  1. Les TIC

El treball amb les tecnologies de la informació i comunicació esdevé una eina necessària per acostar-nos a la nostra proposta educativa (investigació,recerca, treball cooperatiu, comunicació dels projectes, etc.)

  1. El plurilingüisme

Les quatre llengües del nostre centre, català, castellà, angles i francès són llengües vehiculars d’aprenentatge en els diferents projectes per reforçar la dimensió comunicativa.

  1. Centre proper

Tracte directe i personalitzat per treballar, a partir de la seva diversitat, el descobriment dels seus interessos personals i intel·lectuals dissenyant els itineraris amb ells i les famílies.

Les tutories i microtutories (tota la comunitat educativa participa activament en la tutoria) faciliten la relació amb les famílies establint estratègies de cooperació molt productives.

  1. Instal·lacions i serveis
  • Les nostres instal·lacions són modernes, funcionals i donen resposta als nous reptes pedagògics i tecnològics. La comunitat educativa i les famílies han treballat plegats per adequar els equipaments del centre.
  • Oferim un gran nombre d’activitats extraescolars amb col·laboració amb l’AFA (Associació de Famílies).
  • Servei de menjador amb cuina pròpia.
  • Gimnàs/ pavelló
  • Servei de biblioteca