USAPPS – EINA PER A COMUNICAR LES SITUACIONS D’ASSETJAMENT O DE VIOLÈNCIA A L’ESCOLA

Què és?

La Unitat de Suport a l’Alumnat en situació de Violència (USAV) neix del Pla de les Escoles Lliures de Violència el 2021 i depèn de la Direcció General d’Alumnat del Departament d’Educació.

La USAV està formada per un equip de professionals que acull la comunicació, revelació o malestar, gestiona el cas de violència i en coordina l’abordatge, tot seguint els protocols establerts.

Està format per un equip multidisciplinari dels àmbits de:

• Psicologia
  • Igualtat
  • Pedagogia
  • Jurídic
  • Educació social
  • Gestió

Aquesta unitat posa a disposició de tota la comunitat educativa l’eina UsApps. Consisteix en una aplicació web del Departament d’Educació per poder denunciar casos d’assetjament o violència a l’escola d’una forma fàcil, intuïtiva i eficaç.

Qualsevol persona –alumnes, professors i familiars– podran denunciar un fet a través de l’aplicació amb un qüestionari senzill que recull les respostes sobre què ha passat i se’n farà un seguiment.