TROBADA DE COMITÈS AMBIENTALS D’ALUMNES D’ESO DEL BAIX EMPORDÀ

Els alumnes de 2n d’ESO de l’Optativa d’Escoles Verdes han participat a la Trobada de Comitès Ambientals d’alumnes d’ESO del Baix Empordà, a la Platja de Castell, juntament amb l’INS Baix Empordà i l’INS La Sureda de Palafrugell, el Vedruna de Palamós i l’INS Puig Cargol de Calonge.

S’han realitzat diferents actuacions al llarg del matí, coordinades per Tosca, pels tècnics de l’Ajuntament de Palamós i l’Associació de Defensa Forestal: una de les accions ha consistit en la recollida de residus i la seva posterior classificació i geolocalització amb l’ajuda de tècnics de l’Agència de Residus. En tota la jornada s’han recollit més de 10 kg de residus!

Una altra acció ha consistit en la repoblació a la zona de l’alzinar que hi ha al costat de la platja. Els plançons que s’havien fet créixer a cada institut s’han plantat en aquesta zona i esperem que alguns sobrevisquin. També aquí s’han penjat caixes niu, construïdes a l’INS Puig Cargol.

A la zona de dunes, s’han recol·locat els pals, cordes i canyes que les protegeixen, s’hi han plantat tamarius i s’ha fet un manteniment dels cartells i dels adhesius de les papereres.

Com veieu s’ha fet molta feina, esperem que aquestes actuacions serveixin per preservar aquest espai únic!