PROCÉS D’ELECCIÓ DELS NOUS MEMBRES DEL CONSELL ESCOLAR

Benvolguda comunitat educativa del FMC,

Obrim la convocatòria per renovar els membres del Consell Escolar de l’Institut d’acord amb la resolució EDU/3014/2023, de 30 d’agost, per la qual s’estableix el calendari i el règim del procés electoral dels centres públics i privats sostinguts amb fons públics.

És important que sapigueu què és el Consell Escolar i quina funció desenvolupa dins del centre:

• El Consell Escolar és l’òrgan de govern que representa la comunitat educativa del centre, i exerceix les seves funcions en el respecte als drets de l’alumnat i de les seves famílies, professorat, personal d’administració i serveis, personal d’atenció educativa i institució titular.
  • El Consell Escolar està compost per la directora i la secretària del centre, 6 representants del professorat, 4 representants de les famílies de l’alumnat, 1 representant de la junta directiva de l’AFA, 4 alumnes, 1 representant del personal d’administració i serveis, 1 representant del personal d’atenció educativa i 1 representant de l’Ajuntament de Palafrugell.
  • El Consell Escolar intervé i participa en tots els aspectes d’organització i gestió de l’institut.
  • El Consell Escolar es reuneix un cop cada trimestre (pot haver-hi alguna convocatòria extraordinària) de manera telemàtica i es renova cada 4 anys.

En aquestes eleccions correspon renovar 3 MEMBRES DEL SECTOR FAMÍLIES, 1 MEMBRE DEL SECTOR ALUMNAT i 4 MEMBRES DEL SECTOR DEL PROFESSORAT.

Us adjuntem el calendari electoral i us comuniquem que hem habilitat un espai al suro de l’entrada tot penjant el cens del SECTOR FAMÍLIES i del SECTOR ALUMNAT (sector professorat està a la sala de professors), la normativa i la convocatòria d’eleccions.

Per formar part del Consell Escolar del nostre centre només cal que presenteu la vostra candidatura, amb la butlleta corresponent (model també adjuntat al final d’aquest article), a la Comissió electoral (per mitjà de la secretaria del centre en horari de 8 a 14 hores de dilluns a divendres). Teniu del 2 al 15 de novembre.

Finalment, us volem animar a participar en la gestió del centre en el marc d’aquest òrgan tan important per a l’institut, presentant les vostres candidatures i participant en la votació del dia:

• VOTACIONS SECTOR FAMÍLIES: Dimecres 22 de novembre a partir de les 18 hores al vestíbul de l’institut.
  • VOTACIONS SECTOR PROFESSORAT: Dijous 23 de novembre en Claustre Extraordinari a les 15:30 h.
  • VOTACIONS SECTOR ALUMNAT: Dijous 23 de novembre a partir de les 9 hores en les diferents aules de tutoria.

Documents adjunts: