L’ALUMNAT DE 2 ESO E i F CERCA MICROPLÀSTICS AL CANADELL

Els passats dimarts 23 de febrer i el 16 de març els alumnes de 2 ESO F i 2 ESO E (respectivament) van participar al projecte Microplastic Watchers (Observadors del Mar), impulsat pel CSIC.

És un projecte de ciència ciutadana, en què hi participen 40 centres de secundària i 17 escoles de primària en el mostreig de microplàstics en 25 platges de Girona, Barcelona, Tarragona i les Balears.

L’objectiu és augmentar el coneixement sobre la problemàtica que generen els microplàstics (els més petits de 5 mm) i els mesoplàstics (entre 5 i 250mm) en el medi marí. Actualment el plàstic s’ha convertit en un dels materials més utilitzat en la nostra societat, però la seva presència i persistència és pràcticament present a tots els oceans, mars i costes del món.

De moment, en els dos mostrejos que s’han fet al Canadell, gairebé no hem trobat ni microplàstics ni mesoplàstics a la zona de l’aigua. Tot i això, vam aprofitar per recollir alguns plàstics i deixalles que hi havia a la sorra, que tot i no ser temporada turística, hi vam poder trobar burilles, bosses, embolcalls, etc, embrutant les nostres platges.

Si voleu més informació sobre el projecte, podeu consultar-ne la pàgina web: www.observadoresdelmar.es