COPA CANGUR 2024

El dijous 25 de gener, alguns alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO van desplaçar-se fins a Vidreres per a participar en l’edició d’enguany de la Copa Cangur, una competició de resolució de problemes matemàtics per equips. En ella hi participaven diversos equips formats pels alumnes dels instituts de la província.

Aquestes són les impressions d’alguns dels participants:

M’he sentit molt còmode fent els problemes i resolent-los. L’experiència va ser boníssima hi havia molta gent i uns rànquings a la pantalla. M’ha encantat aquesta experiència i sense cap mena de dubte la repetiria.

A. L. 2n d’ESO C

A mi em va agradar participar-hi, em vaig divertir molt i vaig veure uns amics meus que ara estan a l’institut La Sureda.

Vaig trobar-ho molt difícil. Pensava que no em seleccionarien per participar, però al final va resultar que sí.

A l’hora de resoldre els problemes, jo m’encarregava de fer els càlculs, com ara dividir o aplicar la regla de 3, etc. No podia parar de mirar el marcador. Tota l’estona estava preocupat perquè anàvem onzens. Jo voldria haver quedat entre els cinc primers equips, però finalment vam quedar novens. Força bé, perquè en els darrers 10 minuts de la competició, van treure el marcador i no podíem saber en quina posició estàvem. Haver passat de l’onzena posició a la novena en aquests darrers minuts va ser molt satisfactori.

M’encantaria tornar a participar-hi l’any que ve, i intentar millorar el resultat obtingut! Una gran experiència, sense cap dubte!

J. H. H. 1r d’ESO C