CÀPSULES INFORMATIVES DE L’OPTATIVA D’ESCOLES VERDES

Recollida de taps de suro

S’han instal·lat urnes de recollida de taps de suro facilitades per l’Institut Català del Suro de Palafrugell, a l’entrada de l’edifici principal del Frederic Martí, a la sala de professors i també a la seu del Centre Municipal d’Educació (CME).

Amb els taps recollits, l’Institut Català del Suro farà diferents projectes, com per exemple la creació de “terra” amb aquest material pels parcs infantils.

Projecte Apilo XII

La finalitat d’aquest concurs és la recollida de piles, ja que la normativa vigent diu que hauríem d’arribar al 45% de reciclatge en piles i acumuladors portàtils (bateries), i a Catalunya només arribem al 34%.

La setmana que ve començarem el concurs de recollida de piles, i el que farem a l’institut és posar una mini caixa a cada classe i els alumnes que vulguin poden ajudar a la recollida de piles aportant les seves piles.

Hi ha premi; 1.500 euros si som l’institut que més piles recull de tota la província de Girona.

Recollida de mòbils

Sabies que aproximadament el 90% dels materials d’un mòbil es poden reutilitzar?!

5 minuts del teu temps poden tenir un gran impacte i generar un gran canvi al món.

Aviat engegarem una campanya de recollida de mòbils vells i podreu portar els vostres a l’institut. Ja us n’informarem!

El coltan és escàs

El 80% de les reserves es troben a la República democràtica del Congo i la seva extracció causa:

• Desequilibri sociopolític
  • Contraban de material
  • Explotació infantil
  • Deteriorament de l’ecosistema i danys a les espècies en perill d’extinció

Alumnes de 2n d’ESO de l’optativa d’Escoles Verdes