8M DIA INTERNACIONAL DE LA DONA A L’INSTITUT

Jornada del 8 de març Dia Internacional de la Dona, al Frederic Martí Carreras.

Aquest any, 10 alumnes de 4t d’ESO: Unai Carmona, Naira Requena, Yesua Fernández, Dana Barzola, Taisia Bolsova, Sara Muñoz, Abril Gutiérrez, Martina Escolar, Jan Frigola i Júlia Paguina; conscients del risc que suposava sumar-se als actes públics programats en aquesta jornada reivindicativa,  han decidit no quedar-se de braços plegats i, de manera espontània, han preparat unes xerrades i activitats per generar debat i despertar consciències a totes les classes de 1r i 2n d’ESO. Han transmès amb alegria i entusiasme el seu missatge als diferents grups d’alumnes, que han quedat encantats i sorpresos amb aquest regal inesperat.

Però, qui millor que els propis alumnes de 4t per explicar la seva experiència:

Em dic Danna Barzola i juntament amb el meu company Yesua, el dia 8M, ens hem manifestat fent xerrades. És a dir, gràcies a l’ajut de l’Institut Frederic Martí, hem tingut l’oportunitat de parlar amb els alumnes de 1r D i 2n ESO D sobre què saben del feminisme. Hem vist diversos punts de vista i les diferents formes de pensar. Sincerament ha sigut una experiència que m’agradaria repetir, m’ha agradat molt compartir el meu temps amb altres alumnes i poder manifestar els meus pensaments.

Espero que les classes amb les quals hagi estat hagin après i s’hagin divertit l’hora que hi hem estat. Gràcies a l’Institut per permetre’ns viure aquesta experiència.

Danna Barzola i Yesua Fernández de 4t D han anat a les classes de 1r D i 2n D

Personalment, jo he fet la xerrada perquè volia manifestar-me d’alguna manera que no fos anant a les manifestacions, per la situació actual que estem vivint, i aquesta activitat m’ha semblat la més adequada, i una manera per expressar als més joves el perquè es lluita contra el masclisme.

Ha sigut una experiència que tornaria a repetir de nou, m’ho he passat genial compartint opinions i podent arribar a penetrar en les emocions dels estudiants a partir d’experiències personals viscudes.

Hem vist molts punts de vista i moltes ganes de poder arribar a aconseguir la igualtat de condicions, que ja fa molts anys que s’està lluitant per ella.

Taisia Bolsova  amb la Sara Muñoz de 4t D han anat a les classes de 2n B i 2n A

Degut a la situació de la pandèmia, i al no poder manifestar-nos, vam decidir preparar aquestes xerrades per poder fer alguna reivindicació.

La veritat és que ens va agradar molt la idea, ens ho vam passar molt bé, i esperem que tots els alumnes de 1r i 2n també!

Júlia Paguina i Jan Frigola, alumnes de 4t B i 4t D han anat a les classes de 1r C i 2n E

També són tutores TEI

Nosaltres som l’Abril Gutiérrez i la Martina Escolar, alumnes de 4tA i formem part del projecte de Tutoria Entre Iguals.

Avui 8 de març, dia de la dona, estava convocada una vaga estudiantil i general amb l’objectiu de demostrar el nostre suport cap a aquesta lluita. Aquest any no ha estat com els darrers i la presència de la COVID-19 ha impedit la realització de manifestacions i moviments protestant i per tant, vam decidir actuar encara que fos en el nostre entorn més proper i on tot comença, l’institut. Hem decidit participar en aquesta activitat perquè sentim que fer vaga és per fer actes útils i en suport a la temàtica i creiem que informar els alumnes des dels primers anys, pot millorar les seves relacions socials.

Hem iniciat la xerrada amb una presentació introductòria en la qual explicàvem la repercussió de fer vaga i per què cal fer-ne, seguidament hem tractat el terme feminisme, hem mostrat uns vídeos per conscienciar a l’alumnat i per finalitzar hem organitzat dues activitats per reflexionar.

L’experiència ha resultat molt enriquidora i hem sentit el suport dels alumnes, agraïm la seva iniciativa i participació. Esperem que aquests petits actes serveixin per aconseguir una societat millor.

Abril Gutiérrez i Martina Escolar, alumnes de 4t B, han anat a les classes de 1r A i 1r E

També són tutores TEI.

Els alumnes de 4t vàrem tenir la motivació de fer unes xerrades sobre igualtat i feminisme el dia de vaga. Som conscients del risc d’anar a les manifestacions a Girona així que fer les xerrades era una manera molt bona per defensar aquest dia i una activitat per defensar la igualtat.

Les xerrades estaven dissenyades amb un power point per recolzar els nostres arguments. Deixàvem intervenir als alumnes perquè la nostra activitat consisteix en el seu argument i en l’intercanvi d’idees. El nostre objectiu era clar: conscienciar a totes les classes de 1r i 2n en aquesta lluita per la igualtat. Hem guanyat moltes coses però encara queda molta lluita per endavant i per això és necessària la conscienciació de les generacions properes.

Unai Carmona Terrón alumne de 4t D amb la Naira Requena de 4t B han anat a les classes de 1r B, 2n C i 2n F

També són tutors TEI