49è CONCURS LITERARI JOSEP PLA

1. DESTINATARIS DEL CONCURS

Hi poden participar l’alumnat d’entre 15 i 18 anys, que cursi de 4t d’ESO a 2n de Batxillerat, dels Instituts d’Ensenyament Secundari dels Països de Llengua Catalana, amb un o diversos treballs en català sense cap mena de limitació temàtica. Les obres han de ser inèdites.

2. PREMIS

• PREMI JOSEP PLA, dotat amb 300 €, per a la millor obra narrativa (màxim cinc fulls).
  • PREMI de POESIA, dotat amb 300 €, al millor recull de poemes (mínim cinc composicions).
  • PREMI FRANCESC ALSIUS, dotat amb 300 €, per al/la concursant d’un dels tres instituts de Palafrugell que hagi presentat l’escrit de més qualitat.

El jurat podrà concedir els accèssits que cregui oportuns. Per altra banda, el jurat també es reserva la possibilitat de declarar els premis deserts. En cap cas, el/la guanyador/a del Premi Josep Pla o Premi de Poesia pot ser també guanyador/a del Premi Francesc Alsius.

3. JURAT

El jurat estarà format per un/a docent de l’Institut Frederic Martí Carreras, un/a de l’Institut Baix Empordà, un/a de l’Institut de La Sureda i un/a representant de la Fundació Josep Pla.

4. FORMAT DE PRESENTACIÓ DE LES OBRES

Els textos s’han d’enviar com a document adjunt al correu:

premipla@insfredericmarti.cat

A l’assumpte cal escriure-hi el gènere i el títol de l’obra.

Al cos del correu cal indicar: el títol del treball, el gènere, les inicials de l’autor/a, l’edat, la població i el telèfon. També caldrà detallar les dades del centre on estudia l’alumne/a actualment: nom de l’institut, adreça, telèfon, correu electrònic i curs que està cursant.

El format de l’arxiu ha de ser PDF. No s’acceptaran treballs en un altre format. Només les persones guanyadores hauran d’enviar de nou el text en format Word.

L’extensió màxima serà de 5 fulls DIN-A4. S’ha d’utilitzar la següent tipografia: lletra Times New Roman o Garamond cos 12, espai 1,5.

No s’acceptaran treballs enviats fora de termini.

5. TERMINIS DE PRESENTACIÓ I LLIURAMENT DEL PREMI

El termini de recepció dels treballs serà el divendres 15 de març de 2024. El veredicte del concurs es farà públic el divendres 19 d’abril de 2024, a l’acte que se celebrarà a les 19 h, a l’Aula Magna de l’Institut Frederic Martí Carreras. Uns dies abans de l’acte, s’avisarà per telèfon o per correu electrònic als/les guanyadors/es. Posteriorment, es publicaran els noms a la pàgina web del centre.

6. REFERENTS ALS DRETS

L’institut organitzador es reserva la propietat dels treballs premiats i el dret a publicar-los (a la revista del centre i/o a una revista d’àmbit local) i/o divulgar-los per mitjà de la xarxa internet, si ho creu oportú.

7. ACCEPTACIÓ DE LES BASES

Qualsevol situació imprevista que pugui sorgir la resoldrà el jurat. El fet de participar en aquest concurs implica l’acceptació de les bases.