Trenquem la normalitat del centre 25N

Avui hem trencat la normalitat del centre per manifestar-nos en el marc del 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones. Com a iniciativa d’un grup de docents i alumnes del centre s’ha creat una comissió de coeducació des de la qual es tractaran temes que ens preocupen. La primera acció ha estat l’acte d’avui, on un grup d’alumnes ha redactat i llegit un manifest. Els felicitem per aquesta iniciativa, per l’empenta i les ganes de millorar el clima a l’institut.

A continuació us deixem una part del manifest que han creat.

Hem de recordar que la violència contra les dones no només són agressions verbals o físiques, sinó també és una “broma” amb un rerefons masclista. Com per exemple l’assetjament que patim al carrer o fins i tot, quan es qüestiona el paper de la víctima quan l’agressor és amic teu, tot i que tu mai donaries suport al culpable.

Per culminar, en el punt més àlgid tenim els assassinats: aquest any ja han matat 93 dones a Espanya. L’any 2021 es van cometre 82 feminicidis i l’any 2022, en van ser 100. Ja en són 1237 les mortes des del 2003 i tot indica que les dades creixen.

Denunciem el constant maltractament que patim diàriament les dones i recalquem que no estem soles, que som moltes que hem passat per aquestes situacions, que tots i totes coneixem algú que ha patit alguna de les situacions esmentades. No hem de quedar callades davant les injustícies i hem d’intentar construir un futur més just per a tothom. No només hem de reivindicar i denunciar la violència masclista en un dia com avui o com el 8 de març, sinó cada dia.

És important estar organitzades i recordar que hi ha xarxes feministes, grups de suport i cal continuar treballant per crear espais segurs a l’institut i als pobles. Hem de basar les accions en el suport mutu i ajudar les companyes, no hem d’afrontar soles la violència, en som moltes. Aprofitem aquest espai per comunicar que ben aviat engegarem diverses accions des d’una comissió nova que hem creat al centre. Rebreu correus electrònics amb la informació. Us animem a participar.