Manifest contra l’agressió homòfoba a Carnaval

MANIFEST CONTRA L’AGRESSIÓ HOMÒFOBA AL CARNAVAL

Entitats que signen el manifest:

LGTBI Potablava, Vídues 08820, Lletra Violeta, Comitè de vaga del 8-M i l’Observatori contra l’Homofòbia

El passat dissabte a la nit el Prat va viure una agressió homòfoba. Un jove que havia participat  en la festa de carnestoltes que se celebrava a la Capsa va patir assetjament verbal, primer, i un atac físic al carrer, finalment, per part d’unes persones del Prat. Arran d’aquests fets, va haver de ser atès d’urgència pels serveis sanitaris. L’agressor, menor, fou detingut per la policia i està acusat de delictes de lesions i d’odi. Es tracta d’una expressió de LGTBI-fòbia intolerable, que ens preocupa. I davant de la qual les entitats que signem aquest manifest no pensem romandre impassibles.

Al Prat i arreu, en les darreres dècades, s’ha aconseguit eixamplar la llibertat i igualtat dels nostres conveïns i conveïnes gais, lesbianes, bisexuals, transsexuals i intersexuals. Des de la normalització social de la diversitat sexual i de gènere fins al reconeixement del matrimoni igualitari a l’Estat espanyol o la llei 11/2014 contra la LGBTI-fòbia a Catalunya, la mobilització de les persones i col·lectius LGTBI ha assolit grans conquestes. Al Prat, tant al carrer com a les institucions, treballem per preservar aquestes conquestes, sempre fràgils, i perquè tothom les pugui gaudir desenvolupant una vida plena a la nostra ciutat. Fent una comunitat més lliure per a cadascuna de les persones que la conformen, fem una comunitat més lliure per a tothom.
Per això sentim aquest atac de LGTBI-fòbia com un atac a totes les pratenques i pratencs. I per això responem de forma unitària, transversal. Convidem entitats, formacions, i persones individuals, aquest dimarts, 5 de març, a les 19h, a la plaça de la Vila. Per dir amb una sola veu, orgullosament diversa, a la víctima d’aquesta agressió que no està sola, que ens té al seu costat. Per dir que són els agressors els que mereixen tot el nostre rebuig. I per refermar que no tolerarem atacs com aquests a la nostra ciutat.

No només no restarem en silenci. Sinó que treballarem per tallar d’arrel les actituds LGBTI-fòbiques que menen a agressions com la patida aquest dissabte al Prat. Cadascú des del seu espai i la seva responsabilitat. Combatent l’assetjament escolar; educant la infància i adolescència en els valors del feminisme i la igualtat; barrant el pas a les actituds heteromasclistes i fomentant l’estima per la diversitat. Des dels patis de les nostres escoles a les nostres colles de cultura popular; des de la institució i des dels carrers; a casa i a les places públiques; a la feina i als espais de lleure; tots i totes ens comprometem a construir un Prat cada cop més lliure de LGTBI-fòbia.
El Prat no només no permetrà cap agressió LGTBI-fòbica. Sinó que pensem seguir construint una ciutat de drets i llibertats per a tothom. Gaudeixi com gaudeixi, estimi com estimi!