Nova normativa sobre l’ús del telèfon mòbil al centre

NORMES D’ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DEL CENTRE (NOFC)

Apartat 5 sobre l’ús de mòbils i dispositius electrònics

5. Ús de mòbils i dispositius electrònics

– Prohibició de l’ús generalitzat dels telèfons mòbils al centre.

5.1. Disposició general

– L’ús de telèfons mòbils està restingit per a l’alumnat en tots els espais del centre educatiu i en totes les activitats educatives que puguin tenir lloc fora del centre.

– L’alumne/a que porti un telèfon mòbil l’ha d’apagar en entrar a l’institut i ho ha de dipositar dins de la caixa corresponent (grup classe o retards) que serà custodiada en un armari tancat amb clau fins l’hora de sortir del centre, moment en el que serà entregat.

5.2. Excepcions

– Salut: Es permet utilitzar un telèfon mòbil o dispositiu intel·ligent a l’alumnat que tingui alguna necessitat específica per motius de salut i hagi de monitorar algunes constants.

– NESE: Es permet utilitzar un dispositiu mòbil a l’alumnat que, per motiu de necessitats específiques de suport educatiu, requereixi l’ús d’alguna aplicació que li faciliti l’accés a l’aprenentatge, la participació o la comunicació.

– Activitats singulars: Es permet utilitzar un dispositiu mòbil a l’alumnat quan sigui imprescindible per dur a terme algun projecte o activitat del centre que no es pugui dur a terme amb els dispositius del centre.

– Sortides i viatges: Es permet utilitzar el mòbil en sortides i viatges quan el docent en doni permís i sempre que l’alumne faci un ús correcte de les imatges i sons enregistrats, especialment quan apareguin terceres persones, a fi de no incórrer en la vulneració de drets fonamentals i garantir la protecció de dades.

5.3. Mesures correctores i sancions

El règim sancionador i les actituds i conductes contràries a la convivència es descriuen a la LEC (article 37) i al Decret 102/2010 (articles 23, 24 i 25).

Conductes contràries lleus

– L’ús del telèfon mòbil per part d’un alumne sense el consentiment previ d’un docent constitueix una falta lleu, si no afecta els drets fonamentals o la protecció de dades. En aquests casos, es considera una falta de disciplina.

– Si l’alumnat té visible el dispositiu mòbil (mà, butxaca, sobre de la taula, trucada, missatge…), el/la professor/a li demanarà que li entregui i el deixarà a la caixa de dispositius requisats i es tindrà custodiat fins les 14.30 h. Aquesta acció comporta una incidència LLEU (sempre que l’alumnat entregui el telèfon sense oposició). Es deixarà constància com una FALTA LLEU i el docent que treu el mòbil serà l’encarregat d’avisar a la família durant el matí abans de les 14.30h.

Conductes contràries greus

– Si es dóna el cas que l’alumnat que tingui visible el mòbil es nega a entregar-lo, això comportarà una FALTA GREU i la pèrdua immediata del dret a assistir a classe durant la resta del dia i haurà de romandre, si és possible, amb un professor de guàrdia. L’alumne haurà de marxar a casa a les 14.30h amb la carta de SANCIÓ conforme l’endemà no pot assistir a l’institut. Si hi ha reincidència en la no entrega del mòbil la sanció serà de dos dies, tres dies i així successivament.

Es farà constar a la plataforma digital com una FALTA GREU.

El docent que treu el mòbil serà l’encarregat d’avisar a la família durant el matí abans de les 14.30h.

– Reiteració de faltes lleus (2 incidències) comporta pèrdua de dret a assistir un dia al centre. El tutor o la tutora de l’alumne/a serà la persona encarregada d’informar a la família. I es registrarà com una FALTA GREU.

– L’ús del telèfon mòbil que vulneri els drets fonamentals de la persona constitueix una falta greument perjudicial per a la convivència. En aquests casos el mòbil queda custodiat pel centre fins al final de la jornada i s’ha d’obrir un expedient disciplinari.

Moltes gràcies.